Zprávy o Vanguardu komunitu rozdělují – koneckonců většina hráčů nepodvádí a nikdo není zrovna nadšený představou instalace dalších věcí pouze proto, že podvodníci nedokážou přijít na to, jak bojovat férově. League of Legends je „poměrně“ bezpečná videohra. Server simuluje celý stav hry a klient je ve skutečnosti zodpovědný pouze za to, že na něj zadává „požadavky“. Dnes už nevidíme tolik exploitů a místo toho se většina podvodníků uchýlí k automatizaci vstupu, nebo hovorověji na „skriptování“.
Riot zveřejnil šokující statistiky, které odhalují počet podvodníků a s tím souvisejícíh banů v poslední době. Stručně řečeno, v posledních měsících 1 z 15 her na celém světě obsahovalo scriptera nebo bottera, v některých regionech je toto číslo až třikrát častěji. Podvádění není ve skutečnosti specifické pro region, podvodníci prostě chodí všude tam, kde podvádějí je nejjednodušší.
Ve východních zemích jsme svědky vyšší míry skriptování, protože se přelévají od podvodníků v Číně a Koreji, z nichž obě mají anti-cheaty exkluzivní pro region a co je důležitější, požadavky na identitu pro hraní her od svých regionálních vlád.
Jako většina anti-cheatů se Vanguard skládá z preventivních a detektivních vrstev. Tím, že se vývojáři odpojí od herního klienta a přesunou více Vanguardu na server, můžou provádět různé „kontroly“ riskantnějším hráčům, díky čemuž je detekce narušení mnohem cílenější a mnohem rychlejší.
Vanguard se začíná dále odlišovat od ostatních anti-cheatů v prosazování bezpečnostních standardů mimo klienta – na samotném operačním systému. Některé z těchto požadavků nejsou zcela bezproblémové, ale způsobují mnoho překážek těm, kteří chtějí úspěšně distribuovat cheaty.
Anti-cheat ovladače nejsou nové a Riot sám je nevymyslel. „Účelem není shromažďovat další informace – vše, co potřebujeme, vidíme již v uživatelském režimu. Místo toho je primárním cílem Vanguardu potvrdit, že hra aktuálně běží v prostředí, kterému můžeme věřit. To snižuje počet detekcí, které musíme vytvořit, množství dat, které musíme shromáždit, a co je nejdůležitější, snadnost, s jakou může jakýkoli potenciální podvodník přistupovat ke hře,“ říká developer Mirageofpenguins, který rozdal přes 85 milionů banů.
Graf výše se pokouší vizualizovat skutečnou intenzitu nahlašování hráčů za podvádění a jejich banování. Tento model jede ještě podle anti-cheatu Packman, na kterém League of Legends poslední roky stálo. Jenže jeho efektivita klesá a Riot není schopen držet krok s „poptávkou“ skriptů.
Riot podle svých slov shromažďuje pouze to, co potřebuje ke spuštění a zabezpečení svých her. Více dat je prý jen větším rizikem a nechce nic kromě naprostého minima potřebného k provedení práce. Vaše soubory nebo dokumenty podle Riotu nejsou sdíleny. Jako většina antimalwarových a anti-cheatových systémů využívá techniku zvanou „Signature Scanning“, aby zjistil, zda řada bajtů v paměti odpovídá známému podvádění. Jejich výsledky jsou pouze pravdivé nebo nepravdivé a tento vzor se snaží použít i pro další kontroly.
U jiných detekcí jsou potřeba snímky, které je třeba prozkoumat poštou, a existuje šance, že mohou obsahovat PII. „Například zaprotokolujeme cestu k souboru každé knihovny načtené do LoL a ta může obsahovat uživatelské jméno (pokud je v uživatelské složce). Děláme takové věci, abychom po objevení cheatu měli šanci odhalit cheatery, kteří ho již použili (místo pouze těch, kteří postupují vpřed). Tento typ dat je pouze v „teplém“ úložišti po dobu 14 dnů a nikdy je nepoužijeme k ničemu, co není detekce cheatů,“ slibuje Riot.
Riot’s proprietary anti-cheat Vanguard is coming to League of Legends soon. Here's everything you need to know, straight from the Anti-Cheat team https://t.co/68TyKKSpdG pic.twitter.com/zA5Qm0DYHy
— League of Legends (@LeagueOfLegends) April 11, 2024