Důraz na realistické ztvárnění boje, reputační prvky nebo minihra při okrádání lidí a vylamování zámků jsou mechaniky, díky kterým si první díl Kingdom Come: Deliverance získal velkou oblibu.
V každé oblasti záleželo na dosavadním postupu a pokud se hráč v kůži Jindřicha nechoval zrovna slušně, mohl za to čelit mnoha postihům. V případě násilí a loupeží dokonce skončit ve vězení.
Zvýšená obtížnost a absence autosavů dokázaly potrápit nejednoho hráče Kingdom Come: Deliverance, kteří pak zabořili hlavu do dlaní, když přišli o několikahodinový progres, protože si hru neuložili za pomocí spánku nebo slavné sejvovice.
I tohle bude součástí pokračování slavného českého titulu. Vývojáři v oznamovacím videu dokonce přiznali, že se tyto prvky dočkají vylepšení a rozšíření. „Můžete být okouzlující muž nebo zloděj. Cokoliv uděláte, lidé si to budou pamatovat a budou na to reagovat,“ upozorňují tvůrci v oznamovacím videu na YouTube.
Kingdom Come: Deliverance II má hráčům nabídnout i rozšířenou interakci. V případě, že měšťané utrousí komentář na Jindřichovu adresu kvůli jeho vzhledu nebo chování, on jim může odpovědět a třeba se i omluvit, že se večer opil v hospodě, a proto chodí po návsi nahý.
Dá se odhadovat, že proměnou si prošla i hlavní postava. Ze snímků poskytnutých studiem Warhorse je vidět, že Jindřich dospěl. Už to není ten nevinný a někdy i neschopný chlapec, který touží po dobrodružství a učí se šermovat. Naopak tragický osud jeho rodiny a nájezdy kumánských bojovníků z něj udělaly muže.
Podle zveřejněné upoutávky se dá předpokládat, že Kingdom Come: Deliverance II nabídne i nové zbraně. V traileru je k vidění střelba z kuše za jízdy na koni anebo palná zbraň. Na jednom záběru herní postava střílí z hákovnice, kterou používali husitští bojovníci. Mělo by se jednat o jednu z nejzajímavějších novinek.
Mocná zbraň může být skutečným pomocníkem, protože správně namířená střela dokáže zničit krvelačnou skupinu nepřátel. Jenže jakmile padne rána vedle, může se z mohutné zbraně stát přítěž. Nabít takovou zbraň potrvá dlouho a nepřátelé rozhodně nebudou čekat, až se to Jindřichovi povede.
„Hra je mnohem větší. Původní první díl měl tři hodiny cutscén, nyní máme pět hodin. Příběh je delší a epičtější. Předtím to bylo o problémech malých banditů a vesnic, nyní je to o problémech králů,“ popisuje Daniel Vávra, jakým směrem by se mohla ubírat hlavní zápletka hry. Dvakrát větší bude také mapa.
Kreativní ředitel Warhorse dále vysvětluje, že vývojáři nemuseli u druhého dílu dělat kompromisy. „Teď konečně pracujeme na tom, jak Kingdom Come: Deliverance mělo vypadat na začátku, ale my jsme to nemohli udělat, protože jsme neměli dostatek prostředků a zkušeností. Ověřili jsme si, že koncept funguje a nyní hru můžeme dostat na úroveň, na které jsme ji vždy chtěli mít,“ říká Vávra.
Oproti prvnímu dílu se Jindřich ze Skalice a další postavy dočkají českých hlasů od prvního dne. Přítomnost dabingu v Kingdom Come: Deliverance II oznámil v tiskové zprávě distributor hry, společnost Playman. Vydavatel ani vývojáři dosud neohlásili přesné datum vydání. Na konci traileru se pouze objeví rok 2024.
Zdroj: CNN Prima NEWS, Warhorse Studios