Podoba operací v CS:GO prošla od první s názvem Payback významnými změnami. Původně nezahrnovaly žádné úkoly, ale přinášely nové mapy a kolekce předmětů. Průlomem v této oblasti byla operace Breakout. S jejím příchodem hráči mohli plnit různé mise, za jejichž dokončení získali odměny ve formě skinů a dalších herních předmětů. Tato novinka výrazně obohatila herní zážitek a přispěla k větší angažovanosti hráčů.
Následující čtyři operace přinesly jen minimální inovace a zůstaly podobné svým předchůdcům. Skutečný posun vpřed přišel až s operací Shattered Web a jejím konceptem týdenních misí. Tento model se udržel i v následujících dvou operacích, které přinesly pouze omezené množství nových prvků, jako jsou agenti. I když se novinky v rámci operací mohou jevit jako omezené, největším problémem spočívá v něčem jiném.
Největším trnem v oku je bezpochyby jejich nepravidelnost, zejména pokud vezmeme v úvahu fakt, že poslední operace Riptide skončila před více než dvěma lety. Prodleva dlouhá přesně 796 dní představuje nejdelší časový rozestup vůbec. Kromě nedostatku obsahu však CS2 čelí i závažnějším problémům, jako je nedostatečný anticheat systém. Samotná nálož contentu formou operace už by hráčům nemusela stačit.