Budou tomu dva týdny, co se Valve rozhodlo v kompetitivním map poolu nahradit Overpass legendární mapou Dust 2. Tohle rozhodnutí všechny překvapilo, ne samotným zásahem do poolu, ale volbou map. Overpass byl totiž pro CS2 kompletně přepracovaný, Dust 2 si naopak prošel zcela minimálními změnami.
Nejvíce ikonická mapa už je bohužel za zenitem, protože svým rozvržením naprosto nedosahuje standardu dnešní doby. Na Dustu existuje víceméně jen pár základních herních stylů, které lze aplikovat, a mapa celkově působí, že na ní už nic nového nelze vymyslet. Obsahuje totiž minimum prostoru pro inovace.
Tenhle problém přitom existuje u většiny map, o kterých hráčí doufají, že se v CS2 vrátí do aktivního map poolu. V minulosti přitom byly ze stejného důvodu vyřazeny a od té doby si neprošly žádnými radikálními změnami. Výjimkou je Cobblestone, jemuž ale úpravy příliš neprospěly a komunita si je nikdy nezamilovala.
Přesně takhle pravděpodobně dopadne i Cache. Její tvůrce FMPONE aktuálně pracuje v pořadí již třetí verzi, ale první screenshoty ze středu mapy naznačují, že se žádná revoluce příliš konat nebude. Hráči přitom jásají! Podle screenshotů níže můžete sami popřemýšlet, co od nové Cache budete v CS2 očekávat.
Pro budoucí zásahy do map poolu dává mnohem větší smysl opět přijít s něčím svěžím. Ancient a Anubis hráče v posledních letech překvapil, ale v map poolu si obě mapy jednozačně našly své místo. Podobných map, zapadajících do dnešní doby, vzniká přitom spousty. Nostalgie je krásná, ale často oslepuje.