Metro skrývá mnoho temných zákoutí a skrytých chodeb. Na průzkum rozsáhlé sítě tunelů pražské podzemky láká český vývojář Dominik Vojta, který pracuje na videohře Back in Service. Na konci března spustil crowdfundingovou kampaň, v níž chtěl vybrat 74 tisíc korun. Podporovatelům nabízí k vyzkoušení velmi ranou verzi hry a také další odměny.
Cílovou částku vybral během jediného dne a ani poté se počítadlo nezastavilo. Jen pár hodin před koncem kampaně má cíl splněný na více než 900 procent a celková částka atakuje hranici 700 tisíc korun.
Z hlediska procentuální úspěšnosti se tak Back in Service zařadí na sedmou příčku v Síni slávy na portálu Startovač.
Se závěrem crowdfundingu si Vojta přichystal nový update. Ten přináší dvě nové stanice. V Back in Service je tak v současnosti pouze část linky pražského metra A, konkrétně pět zastávek v úseku od Dejvické až po Můstek. Kompletní trasa A má celkem 17 stanic od Nemocnice Motol po Depo Hostivař.
„Kromě tohoto přídavku update přináší také možnost vytvořit a vložit si do hry vlastní hlášení,“ píše autor v novince na stránce s kampaní.
Dále vývojář prozradil, že během dne otevřených dveří v depu Kačerov nahrával zvuk z vozidla MUV 69. Do hry se totiž dostane nové vozidlo: motorový univerzální vozík 69. Vedle práce na běžné železnici se používá i v tunelech metra. V Back in Service by měl sloužit k plnění úkolů jako je údržba či inspekce tratě.
„Staňte se pánem pražského metra ve fascinující hře, která vás zavede do tajemného podzemního světa hlavního města,“ láká Dominik Vojta ve své sbírce na počítačovou hru Back in Service. Český vývojář na ní pracuje téměř rok a upozorňuje, že dosud se její tvorbě věnoval sám ve svém volném čase. Kvůli Back in Service dokonce odmítal komerční zakázky, aby projekt dostal do současné podoby a teď se pokusil získat přízeň tuzemských hráčů.
V současné verzi Back in Service je k dispozici pouze souprava EČS, která jezdila v podzemí hlavního města od 70. let až do roku 1997. Vybráním cílové částky je tak jisté, že hra vyjde. Zatím ale není jasné kdy.
Cílem českého vývojáře je dokončit celou trasu A a vytvořit soupravu metra 81-71, jejíž zmodernizovaná verze je v provozu pražského metra dodnes. Do hry chce také přidat další úkoly. Nyní hráči vozí cestující z jedné stanice do druhé a snaží se dodržovat jízdní řád. Díky tomu získávají zkušenosti a také peněžní odměnu, za kterou si mohou pořídit například svítilnu.
Vojta chce však do pražského podzemí ukrýt i řadu hádanek a motivovat hráče, aby prozkoumávali celé metro. V plánu je také mód kariéry.
„Mohu slíbit, že bude obsahovat systém pasažérů, bodování, AI soupravy a základní úsek trasy metra. Podle toho, kolik se vybere, se bude odvíjet, kolik typů souprav a stanic se ve hře objeví a jak rychle. Rozpracovaná je i kampaň s úkoly,“ uvádí autor v popisku své kampaně na Startovači.
Díky vybraným penězům si Vojta nyní může dovolit najmout další spolupracovníky. Na hře tak nepracuje sám, ale s výrobou modelů vlaků mu pomáhají další nadšenci. Jeho tým se tak rozšířil na tři modeláře, specialistu na textury a zvukaře. Pro vývoj Back in Service ještě shání programátora.
Videohra z prostředí pražského metra tak naváže na jiné populární simulátory, které vznikají v České republice. V Praze vzniká celosvětově populární Euro Truck Simulator 2, na kterém se pracuje v tuzemském studiu SCS Software a prodalo se ho přes 13 milionů kopií, dále prodalo desítky milionů kusů rozšíření.
V Brně má pak kanceláře švýcarská firma Giants Software, jež pracuje na slavné videohře Farming Simulator 23.
Zdroj: Prima COOL, Back in Service, Startovač