Velké plány, spousta zajímavých nápadů a připravených herních mechanik, které by ze Star Citizen udělaly naprosto peckovou hru. Vyvojáři z Cloud Imperium Games se v roce 2012 pustili do obřího projektu, výrazně ale přecenili své schopnosti a časový horizont, v němž mohou tak veliký titul dokončit.
Mělo to být v roce 2014, o deset let později ale Star Citizen pořád přináší alfa verze.
Popdora hráčů ale dál roste. Letos je vůbec největší v historii. Cloud Imperium Games přišlo na účet už přes 700 milionů dolarů (asi 16 miliard korun). Další milník překonán jen necelý rok po 600 milionech dolarů (cca 13,6 miliardy korun). Jen 25. května poslali hráči necelé 3 miliony dolarů (cca 65 milionů korun).
Star Citizen je teď skoro všude a na streamovací platformě Twitch se těší veliké pozornosti top tvůrců. Do hry přišel větší patch a navíc je aktuálně přístupný pro všechny zdarma. Akce brzy končí, trvá do středy 29. května.
Milionové balíčky
Na začátku letošního roku měli hráči Star Citizen, kteří utratili více než 10 tisíc dolarů (asi 225 tisíc korun), možnost zakoupit speciální balíček v hodnotě přesahují 1 milion korun.
Pro normálního hráče je balíček jistě drahou záležitostí, pro uživatele Star Citizen jsou však takto vysoké ceny téměř normou. Balíčky lodí a herních předmětu ve hře Star Citizen jsou vždy poněkud „dražší“ a s příchodem nových aktualizací se balíčky často mění a cena se postupně zvyšuje.
Právě balíčky a nové lodě jsou jedním z hlavních zdrojů příjmů pro vývojáře. Hráči si kupují lodě, které ještě ani nejsou ve hře. Neví, kdy se jich dočkají a jestli do nich vůbec nastoupí.
Spousta bugů a problémů
Na hře Star Citizen už se pracuje víc než 10 let. I tak je plán chyb a bugů, které výrazně zhoršují herní zážitek. Ani asi 20 miliard korun v příjmech od hráčů a sponzorů nestačí.
Vývojáři postupně vydávají updaty, většinou tři až čtyři ročně. Další update Star Citizen je naplánován na třetí kvartál letošního roku.