Free-to-play střílečka XDefiant na první pohled působí jako řadová arénová akce ve stylu Call of Duty, jen od Ubisoftu. Není ale divu. Tempo hry či jednotlivé režimy napomáhají tomu, že jej hráči k oblíbené FPS sérii přirovnávají. Někteří dokonce vývojáře prosí o funkce, které by z hry udělaly „COD 2.0“. XDefiant si ale v mnohém šlape vlastní cestičku a jeho potenciál netkví jen v tom, aby pro sebe ulovil hráče, kteří nejsou se stavem COD v posledních letech spokojení. Ne každý chce ročně utrácet 70 dolarů za minimum novinek.
Jednou z největších předností XDefiantu je absence Skill Based Matchmakingu. Ta hráče vrací do dřívějších dob, v nichž nebylo vše postaveno na algoritmech. Hraní tak i po několika hodinách působí svěžě. Jednou drtivě prohrajete, další hra bude vyrovnaná a následně s přehledem zvítězíte vy. Díky absenci SBMM můžete experimentovat s vybavením, pořádně „tryhardit“, jindy si lehnout a jen tak si zastřílet či plnit cíle, jejichž důležitost Ubisoft podněcuje, aby si hraní užil i ten, kdo není tak dobrý střelec. XDefiant je pro každého.
Den vydání sice z technického pohledu dopadl tragicky, hráči ale nad Ubisoftem nezlomili hůl. Když prvotní milionový nával opadl, tak servery od té doby běží naprosto v pohodě – tedy s jednou velkou výjimkou, s níž vývojáři od té doby bojují a která je pro spoustu hráčů zlomová pro to, aby u hry zůstali i nadále. Registrování zásahů je neuvěřitelně nekonzistentní, a tak se často stane, že do soupeře vysypete zásobník a on nejen, že přežije s polovinou životů, ale následně vás zabije, když jste třeba už za zdí. Ano, tohle je opravdu frustrující.
Vývojáři v čele s Markem Rubinem komunitě její zájem oplácejí svou otevřenou komunikací. U některých problémů či na první pohled nedodělaných věcí jasně říkají, že se (ani přes několik odkladů) vydání nestihly vyřešit, nebo na nich pracují pro budoucí updaty. Dalším velkým tématem je pohyb využívající opakované skákaní nejen zpoza rohů, na nějž nejde v podstatě reagovat a jenž je v kombinaci s přesnou střelbou za letu smrtelný. Nejspíše si dokážete představit, jak nepříjemné to v kombinaci s nepřesným hitregem umí být.
Negativ bychom po důkladném otestování našli samozřejmě mnohem více. Četná načítání jsou příliš dlouhá a plynutí času XP boostů i mimo zápas také leckoho nepotěší. Názory hráčů se rozdělují u odstřelovaček, které umí zabíjet na jeden zásah nejen do hlavy. Odemykání attachmentů na zbraně trvá neuvěřitelně dlouho, což se vývojáři snažili zachránit dvojnásobnými zkušenostmi o tomto víkendu. Jednotlivé třídy možná nejsou vyvážené, což ale vyřeší budoucí aktualizace. I posmrtná kamera snad bude maličkostí.
Ale mimo to? Hra je jednoduše zábavná! Ubisoftu se XDefiant povedl, jinak by za první týden nenalákal přes 8 milionů hráčů. V jednu chvíli si jej na počítači a konzolích zapnulo až 700 tisíc hráčů, což je nádherná čísla. Základ vývojáři mají a všechno teď bude o vytrvalé práci, naslouchání komunitě a přidávání obsahu, aby se z XDefiantu stala dlouhodobá F2P alternativa ke Call of Duty. Už nyní jsou slíbené další herní módy, těšit se určitě můžeme na nové mapy, jedinečné postavy z různých světů Ubisoft her... a snad i na hezké skiny!