Systém „darování“ bedniček v League of Legends byl v minulosti naprosto jednoduchý. Každý týden mohli hráči získat jednu chestku. Stačilo dostat v zápase se šampionem, na kterém se jim to ještě v daném období nepovedlo, známku S. Jasný systém, nic složitého a ideální pro hráče, kteří pařením League of Legends netráví tolik času.
To si pochvalovali například hráči na ARAM. Ti zkoušeli víc šampionů, když se jim hra podařila, dostali bedýnku. Příjemné zpestření zápasů. Aktuálně je ale potřeba hrát více zápasů na jednom šampionovi, což zmaří účel ARAM. „Jako hráč ARAM ten nový systém nesnáším,“ sdílel jeden z hráčů své pocity a ostatní se k němu přidali. „Smířil jsem se s tím, že už nikdy bednu nedostanu,“ přidává se další.
Situace je mometnálně mnohem složitější. Dříve bylo teoreticky možné získat 52 beden za 52 her. Teď je třeba odehrát 90 zápasů na získání 12 bedýnek. Obří rozdíl, který navíc hráče neodměňuje tolik za kvalitní výkony, jako za časté hraní. Podobným směrem se ubírá nejedna online hra, League of Legends není výjimkou.
Celkem by se měl maximální počet beden ze zápasů za rok zastavit na čísle 93. To je téměř dvakrát tolik než s původním systémem. K tomu je ale potřeba odehrát víc než 1 000 her. Pro běžného hráče League of Legends nereálné číslo. „Víc možností na získání chestek, jestliže nemáš práci, rodinu nebo život,“ vtipkují hráči.
Přibližně je teď pro zisk maximálního počtu beden potřeba hrát tři hodiny denně.
Jak to vlastně funguje?
Truhlu nyní získáte po 5 hrách se šampionem, kdy alespoň v jedné z nich získáte hodnocení B- nebo vyšší, a další po 15 hrách, kdy získáte alespoň jedno hodnocení S- nebo vyšší. Truhla za 5 her může padnout za 6 šampionů za split (3 splity za rok) a truhla za 15 her může padnout za 25 šampionů za split.
Je tedy důležité odehrát více zápasů s jednou postavou. To je oproti předešlému systému veliká změna a zároveň problém pro ARAM hráče. Ti ve většině případů rádi zkouší nové postavy. Tím se ale mohou rozloučit s truhličkami.