„Doom je jednou z těch sérií, které mají historii na tolika platformách. Je to franšíza, kterou by si měl zasloužit hrát každý,“ prohlásil Spencer v rozhovoru pro IGN. Tento krok je přitom opakem politiky Xboxu poslední doby. Hry jako Starfield a Redfall vyšly pouze na PC a Xbox, hráči vlastnící pouze PlayStation měli smůlu.
Nečekaný krok otevírá otázky ohledně budoucí strategie Microsoftu. Mohou jiné ikonické série následovat Dooma a být dostupnější pro ještě širší komunitu? Spencerovo rozhodnutí naznačuje, že Xbox může u některých her ctít historický význam a fanouškovskou základnu. „Marty mi řekl, že ji chce prodávat na všech platformách. Takhle jednoduché to je,“ připomněl Spencer schůzku s game directorem Martym Strattonem.
Vydání titulu se chystá na rok 2025. Potvrzení je součástí nedávných novinek o „Projektu Latitude,“ což je interní název pro pokračující snahu Xboxu přinášet své tituly na konkurenční konzole. Multiplatformní přístup formálně započal v únoru, kdy Xbox oznámil zrušení exkluzivity čtyř svých titulů. „Abychom zajistili dlouhodobý úspěch pro Xbox i celý průmysl, musíme pokračovat v evoluci,“ zdůvodnil tehdy Xbox svůj postoj.
Doom: The Dark Ages je prequelem, který kombinuje temné fantasy a středověk. Xbox po velkolepém představení uvedl, že hra „postaví hráče za hledí mocného Slayera, který bojuje proti démonickým hordám v tvrdých, strhujících soubojích uvnitř epického, filmového příběhu bohů, králů a monster.“
„Doom is definitely one of those franchises that has a history of so many platforms. It’s a franchise that I think everyone deserves to play,“ Xbox head Phil Spencer said at #IGNLive regarding Doom: The Dark Ages coming to PS5. https://t.co/lDUtA4u6zn#IGNSummerOfGaming pic.twitter.com/84KVXMyBEZ
— IGN (@IGN) June 10, 2024