Iso v posledním patchi dostal zásadní buff schopnosti Double Tap, která mu umožňuje okamžitě aktivovat štít, jenž pohltí jeden zásah (bez rozdílu poškození) i bez nutnosti zabití protivníka. Doposud musel hráč získat kill, aby se objevil orb získání štítu. Nyní ho má ale k dispozici okamžitě po aktivaci schopnosti.
Týmy si nyní musí poradit s Iso hráči, kteří se nebojí vrhnout do jakéhokoli souboje bez následků hned na začátku kola. Nový prvek způsobil rozsáhlé diskuse o tom, zda agent dokonce nenarušuje herní integritu. Známý komentátor a analytik Sean Gares se k situaci vyjádřil velmi ostře: „Iso je nesmyslně silný a rozbíjí základní aspekty hry,“ řekl na streamu. „Některé části mého já říkají: Seane, přestaň být staromilec a přijmi změny, ale… tato úroveň náhodnosti se štíty je prostě divná,“ odůvodnil.
Část komunity souhlasí s jeho názorem. Změny totiž odměňují mechanicky zdatné hráče. Nový kit dává hráčům možnost riskovat s jeho štítem a brát náhodné souboje, jen protože mohou. Iso nyní nepotřebuje používat žádnou jinou koordinovanou utilitu či se spoléhat na spolupráci s týmem. Stačí, aby aktivoval štít, peaknul a trefil se. Pokud získá kill, má šanci získat další štít, což posiluje tyto návyky po zbytek kola.
Ve hře, kde by měl být kladen důraz na taktické schopnosti, Iso tento model narušuje tím, že dává lidem nástroje k tomu, aby mohli bojovat kdykoliv a jakkoliv Tyto změny byly původně zastíněny buffy pro Neon či Reynu, které byly předpovídány jako meta-breaker, nejvíce převratná změna přitom byla přímo před našima očima. Isa nyní hraje pětkrát tolik hráčů a jeho win rate ho posunul mezi nejúspěšnější agenty ve hře.
new neon slide is accurate mid air pic.twitter.com/L8bguKi1ib
— z (@zekkenVAL) June 11, 2024