První sezóna se kvapem blíží, ale ještě před ní, právě dnes, obdrží XDefiant nový herní režim. Týmový deathmatch je v FPS titulech nezestárlou klasikou, nicméně ve střílečce od Ubisoftu chyběl jako sůl, proto jej vývojáři tak uspěchali. Gameplay smyčka se totiž točí kolem objektivů, ale řada hráčů si často chce prostě jen zastřílet. Nesoustředěním se na cíle pro vítězství pak kazí hru ostatním, kteří jsou potom znechuceni.
Druhým bolestivým aspektem je skutečnost, že plněním cílů nezískáváte zkušenostní body na zbraně. Za killy na místě objektivu sice obdržíte více zkušeností, ale ty lepším hráčům nevynahradí potenciální zisk zkušenostních bodů při aktivnějším běhání po mapě. Zkušenosti jsou naprosto klíčové u prvních padesáti levelů, protože za ně získáváte attachmenty, s nimiž teprve objevujete plný potenciál jednotlivých zbraní.
Hey All! Just wanted to let you know that we have been listening to all of the feedback around progression and we have some changes coming. Details coming when I have more info.
— Mark Rubin (@PixelsofMark) June 20, 2024
Odemykání attachmentů trvá příliš dlouho a hráči v kombinaci s problémy výše požadují lepší balancování. Ubisoft ale naslouchá a v nejnovější aktualizaci snížil potřebný počet zkušeností na jeden level zbraně z 3 500 XP na 3 000 XP. Jenže součásí updatu bylo i navýšení počtu levelů pro zisk bronzových, stříbrných a zlatých kamufláží na dvojnásobek. To hráče znovu naštvalo a šéf projektu Mark Rubin znovu hledá řešení.
Zkušenostní body jsou velkým tématem. Získávaná porce vůči potřebě si odemknout všechny attachmenty působí nízce a vývojáři to dočasně řeší tím, že každý víkend zapínají dvojitý XP boost. Stále je ale potřeba myslet na to, že XDefiant je jen jeden a nevyjde za rok další díl, takže by odemykání nemělo být instantní. Hráči ale v dnešní době potřebují mít neustále co získávat, a je tak potřeba objevit zlatou střední cestu.
Let's talk about weapon leveling/mastery.
Attachments for weapons affect gameplay. And people were unlocking attachments slower than we estimated. The faster leveling is in response to that.
Weapon Mastery on the other hand does not affect gameplay and is supposed to be…— Mark Rubin (@PixelsofMark) June 18, 2024