AAA tituly na mobilních zařízeních jednoduše zklamaly. Podle odhadů Appfigures jsou prodeje velkolepých titulů z klasických platforem na iPhonech a iPadech žalostné. Assassin's Creed Mirage, který je dostupný pouze na iPhone 15 Pro, iPhone 15 Pro Max a high-end iPadech, byl stažen zhruba 123tisíckrát, ale jen 3 000 uživatelů zaplatilo plnou cenu 50 dolarů. To znamená, že hra vygenerovala pouze něco málo přes 3 miliony korun od svého uvedení na trh. Pro srovnání, Assassin's Creed Rebellion, mobilní hra vyvinutá přímo pro mobilní platformy, nasbírala při svém uvedení skoro milionu stažení a generovala sedmkrát vyšší zisk.
Resident Evil 4, Resident Evil Village a Death Stranding na tom nejsou o moc lépe. RE4 vydělalo necelých 5 milionů korun, Village dokonce jen necelou polovinu. Death Stranding, prémiová hra za 20 dolarů, zatím v odhadech nezaznamenala dostatečný počet stažení, ale výpočty naznačují, že se prodalo jen asi 10 600 kopií. Odborníci z Appfigures a Appmagic shodně tvrdí, že problém je v odlišné dynamice mobilního trhu.
Mobilní hráči jsou zvyklí na hry zdarma nebo s nízkou cenovkou. AAA tituly jsou navíc náročné na ovládání a vyžadují delší herní seance, což se špatně snáší s mobilními zařízeními vhodnějšími pro kratší herní zážitek. Ani neúspěchy Apple a herní vývojáře neodrazuje od dalších experimentů. Ubisoft již oznámil, že Assassin's Creed Shadows bude dostupný pro high-end iPady. Zda se tento trend podaří zvrátit a najít způsob, jak úspěšně přenést AAA hry na mobilní platformy, ukáže až čas. Prozatím se však jasně ukazuje, že mobilní hráči mají své specifické potřeby a očekávání, která se musí naplnit, aby byly tyto tituly komerčně úspěšné.
According to estimated data from Mobilegamer biz, the big Apple ports bombed
Estimated sales:
Assassin's Creed Mirage - under 3K
Resident Evil 4 - under 7K
Resident Evil Village - around 5.75K
Death Stranding - 10.6k
Appmagic has more optimistic Numbershttps://t.co/QkL6dgDMwI pic.twitter.com/vIl7e76kcU— Knoebel (@Knoebelbroet) June 26, 2024