Přejít k hlavnímu obsahu

AAA tituly nechce na mobilním telefonu nikdo hrát. Velké hity se na iPhonech neprodávají

26. 6. 2024 | 18:30 Gaming
V posledním roce jsme svědky pokusů o přesun herních hitů na chytré telefony. Apple se s tituly jako Assassin's Creed Mirage, Resident Evil Village nebo Death Stranding chlubil na velkých konferencích, kde ukazoval výkon na high-end iPhonech a iPadech. Bohužel, i přes veškerý marketing a očekávání, jsou komerční výsledky zklamáním. A to jde ještě o slabé pojmenování.
Herni hity na mobilech se neprodávají
Herni hity na mobilech se neprodávají
Zdroj: Apple/CNET

AAA tituly na mobilních zařízeních jednoduše zklamaly. Podle odhadů Appfigures jsou prodeje velkolepých titulů z klasických platforem na iPhonech a iPadech žalostné. Assassin's Creed Mirage, který je dostupný pouze na iPhone 15 Pro, iPhone 15 Pro Max a high-end iPadech, byl stažen zhruba 123tisíckrát, ale jen 3 000 uživatelů zaplatilo plnou cenu 50 dolarů. To znamená, že hra vygenerovala pouze něco málo přes 3 miliony korun od svého uvedení na trh. Pro srovnání, Assassin's Creed Rebellion, mobilní hra vyvinutá přímo pro mobilní platformy, nasbírala při svém uvedení skoro milionu stažení a generovala sedmkrát vyšší zisk.

Resident Evil 4, Resident Evil Village a Death Stranding na tom nejsou o moc lépe. RE4 vydělalo necelých 5 milionů korun, Village dokonce jen necelou polovinu. Death Stranding, prémiová hra za 20 dolarů, zatím v odhadech nezaznamenala dostatečný počet stažení, ale výpočty naznačují, že se prodalo jen asi 10 600 kopií. Odborníci z Appfigures a Appmagic shodně tvrdí, že problém je v odlišné dynamice mobilního trhu.

Mobilní hráči jsou zvyklí na hry zdarma nebo s nízkou cenovkou. AAA tituly jsou navíc náročné na ovládání a vyžadují delší herní seance, což se špatně snáší s mobilními zařízeními vhodnějšími pro kratší herní zážitek. Ani neúspěchy Apple a herní vývojáře neodrazuje od dalších experimentů. Ubisoft již oznámil, že Assassin's Creed Shadows bude dostupný pro high-end iPady. Zda se tento trend podaří zvrátit a najít způsob, jak úspěšně přenést AAA hry na mobilní platformy, ukáže až čas. Prozatím se však jasně ukazuje, že mobilní hráči mají své specifické potřeby a očekávání, která se musí naplnit, aby byly tyto tituly komerčně úspěšné.

Student, hráč a fanoušek esportové scény. Věnuji se především Valorantu a League of Legends, cizí mi ale není téměř nic. Taky pleskám španělský fotbálky v hospodách a dám si u toho dobrý pívo.