Přejít k hlavnímu obsahu

Je DLC Elden Ringu příliš obtížné? Tvůrce hry si smrt hráčů užívá, snížení obtížnosti by ji prý zničilo

6. 7. 2024 | 09:30 Gaming
Před nedávnem konečně vyšlo nejnovější DLC Elden Ring: Shadow of the Erdtree, od legendárního studia FromSoftware. Jenže s sebou kromě vzrušení přineslo i vlnu frustrace. Jak se zdá, tradiční stížnosti na obtížnost znovu vyplouvají na povrch – podle některých hráčů je obsah prostě příliš těžký!
Zlověstná "YOU DIED" zpráva v Elden Ringu
Zlověstná "YOU DIED" zpráva v Elden Ringu
Zdroj: FromSoftware

Milovníci Demon's Souls, trilogie Dark Souls a samotného Elden Ringu oceňují hry pro jejich náročný, ale odměňující styl hraní. Avšak mnoho hráčů nalézá jejich neúprosnou obtížnost spíše frustrující než zábavnou. Elden Ring umožňuje hráčům vybrat si z široké škály zbraní, kouzel a strategií, a díky otevřenému světu mohou odložit těžké souboje na později. Shadow of the Erdtree však přináší výzvu, kterou i zkušení hráči sotva zvládají.

Není to hra pro slabé povahy, shodují se fanoušci FromSoftware, kteří mají tendenci vysmívat se hráčům, kteří touží po „snadném módu“. Jenže i řada zkušených a profesionálních hráčů her se vzdala pokoření Shadow of the Erdtree kvůli jeho vyčerpávající obtížnosti. Na druhou stranu, někteří se nevzdávají – třeba populární streamer Kai Cenat dokázal po více než 1 700 smrtích porazit posledního bosse, což vedlo k jeho euforickému vítězství. Proč je Shadow of the Erdtree tak obtížné?

Elden Ring využívá klasický RPG systém levelování, kde hráči sbírají body z padlých nepřátel a investují je do dovedností jako síla, obratnost nebo inteligence. Shadow of the Erdtree však zavádí nový systém levelování, který všechny hráče snižuje na stejnou úroveň, bez ohledu na to, kolik času a energie investovali do posilování svých postav. Hráči musí sbírat fragmenty rozeseté po zemi Shadow, aby získali dostatek síly na poražení děsivých nepřátel. To může být pro zkušené hráče frustrující, protože jejich tvrdá práce je efektivně vymazána. Navíc někteří hráči si stěžují, že hra příliš spoléhá na dlouhá komba nepřátel, což dělá čekání na otevření pro útok úmorným.

Tvůrce hry, Hidetaka Miyazaki, se popisuje tak trochu jako „masochista“, který si užívá hrůzostrašné smrti hráčů. Pro The Guardian uvedl, že obtížnost hry je záměrná. „Kdybychom opravdu chtěli, aby hru hrál celý svět, mohli bychom jednoduše snížit obtížnost, ale to by nebyl správný přístup. Snížení obtížnosti by hru zbavilo radosti, což by podle mě zničilo samotnou hru,“ prohlásil. Přesto je to právě obtížnost, která je pro mnoho hráčů tak přitažlivá. Spokojenost z poražení bosse, který se zdál nepřemožitelný, je zkrátka neocenitelná. Navíc po tom kolikrát se na obrazovce objevila zlověstná  zpráva „YOU DIED“.

Štítky: Elden Ring, gaming
Student, hráč a fanoušek esportové scény. Věnuji se především Valorantu a League of Legends, cizí mi ale není téměř nic. Taky pleskám španělský fotbálky v hospodách a dám si u toho dobrý pívo.