Pu Liu, který ve společnosti figuruje jako herní ředitel, se na sociálních sítích rozepsal o své vizi. Nejprve oznámil, že Riot bere soft-inting vážně a chystá se na něj zaměřit se vší silou. Dokonce potvrdil, že jde o jeden z největších problémů a je odhodlán jej vymýtit. S pomocí kernel-level softwaru Vanguard budou označeni všichni hráči, kteří se dopouštějí tohoto záškodnické stylu. Čelit budou různým trestům.
Riot se rozhodl dát otázku postihů do rukou komunity. Liu se zeptal fanoušků, zda by „soft-inteři“ měli čelit zákazům na úrovni blokace účtu, nebo by měla být použita tvrdší, permanentní blokace na úrovni hardwaru. Odpovědi byly různé. Mnoho hráčů navrhovalo začít varováním a teprve poté přistoupit k hardwarovým banům. Jiní se ptali, jak přesně bude Riot rozlišovat mezi soft-intingem a prostým špatným výkonem.
Definice „soft-intingu“ přitom není jednoznačná. Většina hráčů by řekla, že jde o chování, kdy hráč nehraje s cílem vyhrát, ale ani přímo nefeeduje soupeře. Může jít o krádeže jungle campů a creepů, úmyslné minutí schopností nebo běhání po mapě bez účasti v bojích. Jak přesně to ale vidí Riot, je stále nejasné. V poslední době se však společnost snaží eliminovat toxické chování nejen v League of Legends, ale i v dalších hrách jako je VALORANT. Ať už budou tresty jakékoliv, jedno je jisté: soft-inting rozhodně zařídí celou řadu banů.
League will be looking into increased detection of and punishment for soft inting, which is a large problem in the game. Now that we have machine ID info with Vanguard, how quickly should we transition punishment from account level to hardware level? Immediately or some lenience?
— Pu Liu (@RiotPupulasers) July 9, 2024