Skibidi Toilet je animovaný seriál od gruzínského tvůrce Alexeye Gerasimova. Ten na svém YouTube kanále DaFuq!?Boom! zveřejňuje videa už celou řadu let. Celosvětově ho proslavil ale až 11sekundový kousek vydaný před více než rokem. Video představovalo zpívající hlavu vyčnívající z toalety, která si získala diváky svou groteskní originalitou a chytlavým remixem písně od Biser King, původně populární na TikToku.
Gerasimov, vědom si úspěchu svého výtvoru, byl inspirován nočními můrami o hlavách vylézajících z toalet a rozhodl se své obavy převést do virtuálního světa pomocí animace. Po virálním úspěchu prvního videa rozvinul koncept do epického příběhu o válce mezi dvěma kybernetickými frakcemi, které neustále vylepšují své těla a zbraně, často pomocí mechanických částí padlých vojáků. Ve své tvorbě navíc nabízí divákům nespočet skrytých narážek, které lákají fanoušky k dalšímu sledování.
Proč je ale Skibidi Toilet tak populární? I když se může pořad zdát chaotický a nesrozumitelný, získal si obrovskou popularitu mezi dětmi z generace Alfa. Postavy ze seriálu se staly stejně rozpoznatelnými jako hrdinové od Disneyho nebo Marvelu. Popularita videí může být přičítána jejich absenci dialogů, jedinečné estetice a pravidelnému zveřejňování, stejně jako využití YouTube Shorts. Seriál má v 76 epizodách nasbíráno přes více než miliardu zhlédnutí. Kromě toho inspiroval mnoho fanouškovských uměleckých děl a animací.
Absurdní obraznost a chytlavá, opakující se píseň se staly součástí meme kultury, což přispělo k jeho rozšíření. Konflikt v Skibidi Toilet je podobný válkám ve filmech jako Transformers, které jsou pro Gerasimova přímou inspirací. A právě režisér kultovní série Michael Bay nyní plánuje přetvořit Gerasimovův příběh do blockbusterové franšízy. Bývalý prezident Paramount Adam Goodman uvedl, že Skibidi Toilet může být „dalšími Transformers nebo dokonce Marvel univerzem.“
A ‘SKIBIDI TOILET’ movie and TV franchise is in the works from Michael Bay.
(Source: https://t.co/uPWgJPdayE) pic.twitter.com/ZgoGE0KeU5— DiscussingFilm (@DiscussingFilm) July 24, 2024