Studio Bungie je dnes dceřinou společností Sony, její počátky se ale datují až k roku 1991. Během svých raných let se vývojáři soustředili na hry pro Macintosh a vytvořili dvě úspěšné franšízy Marathon a Myth. V den devátého výročí od založení se Bungie stalo součástí herní sekce Microsoftu a v tu chvíli na světlo světa vyšla jedna z nejkultovnějších pařeb. Vznikla série exkluzivních stříleček z pohledu první osoby: Halo.
Dnes však studio na svých sociálních sítích informuje o hromadném propouštění. V prohlášení s názvem „Nová cesta pro Bungie“ vysvětluje generální ředitel Pete Parsons, že důvodem pro tato drastická opatření jsou rostoucí náklady a změny ve videoherním odvětví. Již druhá vlna propouštění za pouhý jeden rok zasáhne 17 % zaměstnanců studia. Už předchozí redukce pracovních míst loni v říjnu vyvolala vlnu kritiky.
Na rozdíl od obvyklého postupu v herním průmyslu, kde jsou často propouštěni designéři a vývojáři, Parsons zdůraznil, že tentokrát budou postiženy především výkonné a vedoucí pozice. Tento krok může být vnímán jako snaha o spravedlivější přístup. Ironií osudu je, že k tomu všemu dochází v době, kdy Bungie slaví úspěch poslední expanze Destiny 2: The Final Shape. I ten ale podle Parsonse přispěl k současným problémům.
Navzdory těmto výzvám generální ředitel zdůraznil, že Bungie má stále přes 850 zaměstnanců, díky kterým může studio nadále pokračovat ve vytváření skvělých her. „Dnešní den je věnován podpoře našich lidí“, uzavírá Parsons. „O cílech a projektech bude čas mluvit jindy, dnes je prioritou podpora našich zaměstnanců. Bungie zůstává odhodláno překonat tuto krizi a pokračovat ve své cestě za tvorbou skvělých her,“ dodává.
Today is a sad day at Bungie as we say goodbye to colleagues who have all made a significant impact on our studio. What these exceptional individuals have contributed to our games and Bungie culture has been enormous and will continue to be a part of Bungie long into the future.
— pete parsons (@pparsons) October 30, 2023