Valve se rozhodlo tvrdě zasáhnout proti tzv. „SnapTap“ funkcím na klávesnicích, které umožňovaly hráčům spustit několik herních akcí jedním stiskem klávesy. Tato technologie, která se v poslední době stala mezi hráči nesmírně populární, jim umožňovala provádět složité manévry s absolutní přesností a rychlostí. Na turnajích bylo do teď používání těchto klávesnic povoleno, a i mimo profesionální scénu si našly cestu k širokému uplatnění. A to zejména díky speciálním bindům, které tuto automatizaci umožňovaly přímo ve hře.
Proč ale bezprecedentní zrušení? Podle oficiálního prohlášení jde o krok, kterým chtějí ochránit férovost hry a vyrovnat herní pole. Automatizace, která obchází manuální vstupy, totiž narušuje principy hry, kde jsou klíčové dovednosti jako reakční čas a koordinace. Valve se tedy rozhodlo zakázat všechny bindy a skripty, které umožňují více akcí na jeden vstup, a to včetně velmi oblíbených jump-throw bindů. Tyto bindy byly dlouhou dobu považovány za nepostradatelný nástroj pro konzistentní házení granátů.
Recently, some hardware features have blurred the line between manual input and automation, so we've decided to draw a clear line on what is or isn't acceptable in Counter-Strike.
More information in today's blog post; Side-stepping Skill:
https://t.co/gqNvbg1bfg— CS2 (@CounterStrike) August 19, 2024
Změna navíc přichází ve velmi nevhodný okamžik – pouhý den před kvalifikacemi na významný Major. Mnoho hráčů se obává, že tato náhlá změna může negativně ovlivnit jejich výkon, neboť jsou zvyklí na konkrétní nastavení klávesnice. Navíc se v poznámkách o nové aktualizaci objevily zprávy o tom, že nový anticheat systém Valve je natolik přísný, že údajně kickuje hráče i za běžné herní manévry, jako je strafing (rychlý pohyb do stran), což může vést k nepříjemným komplikacím během zápasů.
Pro hráče to znamená jediné – adaptace na nové podmínky. Pokud vlastníte klávesnici s funkcí SnapTap, je nezbytné tuto funkci před hrou vypnout, jinak riskujete, že budete vykopnuti ze zápasu. Kontroverze kolem tohoto rozhodnutí však jen tak neutichne. Zda se hráči a profesionální týmy dokáží s touto změnou rychle sžít, ukáže až čas. Valve si ale stojí za tím, že tento krok je nezbytný pro zachování integrity a férovosti Counter-Striku.