Přejít k hlavnímu obsahu

Tohle je nejlepší střílečka z pohledu třetí osoby, popisuje FPS ikona nejnovější počin Valve

28. 8. 2024 | 10:30 Deadlock Gaming
Někdejší profesionální hráč a všestranně nadaný streamer Michael „Shroud“ Grzesiek propadl nové střílečce od Valve. Ačkoliv je Deadlock stále v rané fázi vývoje, Shroud v ní vidí obrovský potenciál. Dle jeho slov se jedná o příjemné spojení úspěšných titulů Dota 2 a Overwatch. Díky zaměření na týmovou kooperaci a strategii by mohlo jít o další velký přírůstek pro svět esportu.
Deadlock
Deadlock
Zdroj: Valve / Shroud

Shroud se mimo testování svého titulu Spectre Divide aktuálně nejvíce věnuje Deadlocku. Připravovaná multiplayerová střílečka od Valve už není veřejným tajemstvím a nejeden tvůrce mu v podstatě propadl. Kanadský streamer není výjimkou. Jako bývalý profesionální hráč má talent v podstatě na jakýkoliv FPS titul, ale jak ukazuje u nového počinu z dílny Valve, tak ani pohled ze třetí osoby mu nedělá žádný problém.

Hra je zatím v rané fázi vývoje a gameplay je experimentální, ale přesto ve Shroudovi vzbudila velký zájem. Nový titul popsal jako zajímavý mix mezi odlišnými hrami Dota 2 a Overwatch, díky čemuž se prolíná důraz na týmovost z MOBA a hero shooter žánru. „Deadlock má potenciál stát se dalším velkým titulem od Valve. Hra působí čerstvě a zároveň se drží osvědčených principů, které hráči od Valve očekávají,“ uvedl Shroud. „Upřímně je to asi ta nejlepší střílečka z pohledu třetí osoby, co jsem kdy hrál. Ta hra bude neuvěřitelně návyková,“ dodal.

Valve oficiálně potvrdilo existenci hry teprve minulý týden, a to po několika měsících spekulací a úniků informací. Stále jde o testovací verzi s omezeným přístupem pro veřejnost, přičemž Valve zatím neposkytlo žádné detailní informace o datu vydání a dalších důležitých podrobnostech. Svůj potenciál ale potvrzuje už nyní, což jasně ukazuje peak ve výši skoro 100 tisíc hráčů – a to je přístup dostupný stále pouze na pozvánku.

Shroud popisuje Deadlock jako výrazně odlišný titul od ostatních týmových stříleček díky strategické hloubce a variabilitě herních postav, které jsou navrženy tak, aby podporovaly různé herní styly. Zatím nejsou příliš balancované a jejich síla může být až frustrující, ale to se od rané fáze dá jednoduše očekávat. Vývojáři pravidelně pracují na aktualizacích, aby tyto neduhy průběžně řešily a hráče udržely ve hře.

Streamer mimo jiné zdůraznil, že Deadlock má díky své povaze vynikající potenciál pro esport. „Těším se, až uvidím, jakým směrem se bude hra ubírat. Určitě to bude titul, který si získá velkou pozornost v esportové komunitě,“ dodal Shroud. Jeho optimismus sice nesdílí například jeho kolega Summit1G, hra zřejmě nebude pro každého. Podobně jako tomu bylo při vydání VALORANTu ale může spojovat hráče z různých komunit.

Deadlocku má po měsících utajovaného hraní bez možnosti tvorby obsahu solidní základnu fanoušků, a to je oficiální vydání v nedohlednu. Český streamer a bývalý kompetitivní hráč celé řady titulů Michael „Miken“ Turský už dokonce oznámil návrat do víru esportu. První turnaje na sebe určitě nenechají dlouho čekat.

Štítky: Deadlock, shroud, valve
Náplň moji práce? Transformuji herní novinky na texty, které jsou stejně návykové jako samotné hry! A taky hraju fotbal.