Radikální změna přichází pouhý týden před začátkem The International a je šokem pro mnoho organizací, které využívaly herní prvky k propagaci svých sponzorů. „V průběhu let jsme do hry zabudovali řadu funkcí, které začaly být čím dál tím více používány ne k představení identity týmů a hráčů, ale spíše k vylepení reklamy,“ vysvětluje Valve. „Abychom tedy odstranili rušivé elementy a umožnili plné zaměření na zápasy a jejich účastníky, letos zakazujeme veškeré reklamy a sponzorství, která by se objevila ve hře,“ doplňuje ve vyjádření.
Dota 2 fanoušci jsou už dlouho zvyklí na to, že se sponzoři objevují ve jménech hráčů i na logách týmů. Ačkoli může být pro běžného diváka čistější vizuální dojem příjemnou změnou, samotné týmy tím pravděpodobně ztratí značnou část příjmů. Poslední šampionáty zažívají obří pokles finančních odměn, které v dřívějších letech exponenciálně stoupaly. Pro Valve jde bohužel o léta s historicky nejnižšími investicemi do hry. Compendium pro hráče jednoduše není zajímavé a prize pool je kvůli tomu na zlomků dřívějších hodnot.
„Bylo by samozřejmě krásné, kdyby týmy takovou reklamu nepotřebovaly, realita je ovšem jiná, a příjmy jsou dostupné ve značně omezené míře,“ napsal esportový analytik Ben Steenhuisen. Otázné také zůstává, do jaké míry se jedná ze strany Valve o zkulturnění herního prostředí, a do jaké míry byla společnost k tomuto kroku donucena zákony proti hazardu v hostujícím Dánsku a Evropské unii. Třináctý The International startuje 4. září, aktuální dotace činí 2 280 151 dolarů. Z prodejů Compendia zatím nevzešel ani milion.
This seems like an utter rug-pull announced just weeks before TI.
„23 & „24 are gonna be the lowest season prize pools since „13, and a year with historically low investment into the game. Alienating sponsors probably isn't good.https://t.co/EcRfRSEYLx pic.twitter.com/Fd8RmHTyuH— Ben Steenhuisen (@Noxville) August 27, 2024