Boj proti cheaterům je nekonečnou problematikou nejen v Call of Duty. S ním se bohužel pojí i nespravedlivé bany, které nejsou ničím novým. Automatizované systémy, jež tvoří základ anti-cheat ochrany v této herní sérii, jsou často zdrojem frustrace. Nejeden hráč se již setkal s tím, že obdržel ban bez jakéhokoli důvodu. Stávalo se tak především v situacích, kdy se stali oběťmi hromadného nahlášení od zapšklých soupeřů.
Nedávný incident během bety Call of Duty: Black Ops 6 tento problém opět dostal do popředí, známí hráči byli zabanováni přímo v živém přenosu. Šlo pravděpodobně o důsledek přísnějších algoritmů nasazených ve snaze eliminovat cheatery ještě v rané fázi testování hry. Tyto systémy však bohužel nejsou dokonalé a mohou občas nespravedlivě potrestat i hráče, jenž žádná pravidla neporušili. Jedním z nejčerstvějších příkladů je trest pro profesionálního hráče Matthew „KiSMET“ Tinsley, který hraje za tým Cloud9 New York.
Problém spočívá v možné nespolehlivosti těchto automatizovaných systémů. Pokud je hráč opakovaně nahlášen jinými uživateli – například kvůli tomu, že má lepší herní dovednosti než většina ostatních – systém může vyhodnotit, že jde o podezřelou aktivitu a udělí ban. Tímto způsobem se i profesionálové, kteří jsou často terčem nahlášení kvůli své vysoké úrovni hry, stávají oběťmi systému, jenž je má chránit, ale místo toho je nespravedlivě trestá. Tento problém zůstává trvalým trnem v oku celé Call of Duty komunity.
yo @CallofDuty I was just cooking in the beta I promise no funny business pic.twitter.com/KM6gESzwU6
— C9 Matt ✞ 🥀🖤 (@KiSMET6_) August 31, 2024