Když se řekne tahová strategie většinu z nás napadne kultovní série Heroes of Might & Magic. A když se řekne Heroes of Might & Magic, většina z nás vzpomene na třetí díl. Právě ten se zapsal do srdcí hráčů nejvíce a díky fanouškovskému obsahu si stále drží svoji popularitu i na poli kompetitivního hraní. Však jste zajisté četli sérii našich článků o modu Duel v Heroes III, jakož i reporty z českých a zahraničních Heroes III turnajů, nebo snad ne?! Protože pokud ne, tak žádný strach, stále máte možnost to napravit zde.
Redaktorovi PLAYzone Vojtěchu „H34D“ Veselému se podařilo navázat kontakt s tvůrci nadcházejícího dílu zvaného Heroes Olden Era a získat přístup k exkluzivním záběrům a screenshotům z pokračování, které by mělo přibližně v polovině příštího roku vyjít. A jaký že další díl vlastně tedy bude?
Ačkoli hra vyjde pod záštitou Ubisoftu, samotný developerský tým je plně zapojen do hráčské komunity Heroes of Might & Magic III a netají se tím, že právě třetí díl série je jejich největší inspirací. Heslo „návrat ke kořenům“ jsme možná už někdy slyšeli, ale tentokrát si vývojáři dávají záležet na tom, aby ctili právě ty prvky, které zajistily třetímu dílu dlouhotrvající hratelnost. Očekávaný titul bude tedy silně zaměřený i na kompetitivní scénu s cílem zaútočit na streamovací platformy a zaujmout diváky.
Kromě klasické singleplayerové kampaně s příběhem ze „staré éry“ se dočkáme tří multiplayerových modů a ranking systému. V prvním modu budete moci až v osmi hráčích hrát starý dobrý Heroes tak, jak jej znáte. Druhý mod bude plně vycházet ze současného Duelu v Heroes III. Cílem tedy bude akční, rychlá hra s jedním hrdinou. Třetí mod pak vychází z mapy Skilltest, popř. Arena v Heroes III, kdy si hráči v rychlosti nalosují základní armádu a výbavu pro svého hrdinu a okamžitě se pustí do boje s protihráčem.
Plná verze hry bude obsahovat šest frakcí, a to Temple (klasická lidská rasa), Necropolis (nemrtví), Sylvan (příroda), Dungeon (stvůry podzemí), Hive (pekelní démoni) a poslední, zatím odhalené město. Tvůrci ale prohlašují, že další frakce jsou v plánu a budou vydávány formou následných DLC. Samozřejmě zde se projevují prvky distribuční politiky Ubisoftu, který je vydavatelem, ale doufejme, že hra potvrdí své avizované kvality, a tudíž nám hráčům nebude líto si postupem času za porci zábavy malinko připlatit.
K inovativním herním prvkům bude jistě patřit v prvé řadě to, že každé jednotky na bojišti budou mít své unikátní schopnosti, které se jim odemknou, nebo se „nabijí“ až časem, chcete-li. Určité jednotky tedy bude třeba udržet naživu po nějakou dobu, aby projevily svůj plný potenciál. Hrdinové klasicky do bitvy příliš zasahovat nebudou, ale v závislosti na jejich třídě (bojovník, či kouzelník) budou mít také drobné bonusové útoky a kouzla.
Sekundární vlastnosti dostanou asi největších změn oproti třetímu dílu HoMaM, vlastně budou připomínat více díl čtvrtý, kde byly jednotlivé schopnosti provázány s jinými a měly více úrovní svých vylepšení. Budovatelský rozměr hry bude plně vycházet z HoMaM III, ale každé město bude mít své unikátní „perky“, které se budou odemykat postupem času s růstem města a které budou působit plošně na všechny hrdiny či jednotky hráče.
Tvůrci ubezpečují hráče, že jim jde o vybudování, resp. převzetí funkční herní komunity, tudíž bude samozřejmostí nejen generátor náhodných map, ale i přátelský editor uživatelského obsahu, jako jsou mapy a kampaně. Již počátkem příštího roku 2025 má být vypuštěn předběžný přístup za účelem testování a řádného vybalancování hry. Už teď je tedy jasné, že přístup k novému dílu je diametrálně odlišný od mdlých a neúspěšných dílů HoMaM číslo 6 a 7.
Pokud byste se rádi podívali na zveřejněné herní záběry a slideshow dostupných screenshotů, zavítejte na kanál youtube.com/@h34d, v kterém si můžete vše prohlédnout a poslechnout moje dojmy i doprovodný komentář.