V nedávném článku jsme vás informovali o tom, že kultovní série tahových strategií Heroes of Might & Magic bude mít pokračování, které zase jednou hlásá čestný návrat ke kořenům. Co všechno zatím o hře víme?
Město Temple
Zdroj: Unfrozen Studio
Přehledné shrnutí podstatných poznatků, které jsou nám zatím o pokračování herní série Heroes of Might & Magic s podtitulkem Olden Era známé:
- Plánované datum vydání je stanovené na polovinu roku 2025, early access z důvodu testování a vybalancování hry od prvního kvartálu 2025
- Zaměření na kompetitivní hraní, streamování, funkční matchmaking a celosvětové žebříčky
- Vývojáři úzce spolupracují s Heroes of Might & Magic III komunitou, čerpají zejména z tohoto dílu a z potřeb a přání hráčů
- Relativně nízká hardwarová náročnost, dostupnost pouze na platformě PC, zatím není známo, zda bude podporovat macOS
- Tři herní módy: singleplayer, kooperace a multiplayer se třemi formáty – klasický, duel s 1 hrdinou a boj
- Nelineární singleplayerová kampaň, ve které by na vašich rozhodnutích v průběhu hry mělo záležet a měly by ovlivňovat následující události v příběhu
- Editor map a kampaní, podpora fanouškovského obsahu
Heroes Olden Era - herní mapa
Zdroj: Unfrozen Studio
- Hra by neměla vyžadovat připojení k internetu (Ubisoft Play) v případě hraní singleplayeru
- Hra bude umožňovat hrát multiplayer i v módu „hot seat“, tedy střídání více hráčů u jednoho počítače
- Hra nebude obsahovat mikrotransakce, jsou plánovány pouze DLC, které přidají další frakce (města)
- Hra bude podporovat spectator mód, aby bylo možné snadno sledovat a streamovat turnajové hry jiných hráčů
- Vývojáři se zavázali k rozvíjení anticheatu, který by měl udržet hraní online fér
- Vývojáři tvrdí, že vybalancování hry, resp. frakcí a dostupných strategií je jedna z top priorit, stále však chtějí zachovat určitou různorodost pro udržení zábavnosti
- Drobné rozdíly v síle neboli vybalancovanost frakcí chtějí tvůrci vyřešit přednostně tím, že slabší frakce by měly mít k dispozici více startovních surovin
Heroes Olden Era - boj
Zdroj: Unfrozen Studio
- Každá frakce bude mít speciální vlastnosti, které budete moci aktivovat v rámci vylepšení a budování města a které budou mít vliv na všechny jednotky a hrdiny
- Každá frakce bude mít unikátní styl hraní, např. Necropolis bude samozřejmě vzkřišovat (ne)mrtvé, frakce přírody se bude specializovat na vylepšování a posilování stávající armády v průběhu času a tak dále
- Hra bude umožňovat skládání artefaktů do určitých setů, kdy i nekompletní sety budou poskytovat např. poloviční bonusy
- Jednotky budou mít své vlastní ability a kouzla, která ale nemusí být dostupná okamžitě, a jednotky budou mít určitý ukazatel energie, který se bude nabíjet v průběhu boje
- Jelikož je cestování po mapě v Heroes III na profi úrovni silně závislé na používání cestovních kouzel, vývojáři plánují objekt „Outpost“, do kterého bude možno odložit jedním hrdinou armádu a na jiném místě mapy v další „Outpost“ tuto armádu např. jiným hrdinou vyzvednout
- Někteří hrdinové budou moci zasáhnout do bitvy nejen sesláním kouzla, ale i zaútočením. Nemělo by se však jednat o vlastnost zásadně ovlivňující boj, pouze určitou kompenzaci pro bojovníky, kteří nebudou mít k dispozici silná kouzla a/nebo manu. Hrdina bude jinak stále fungovat jako v Heroes III
- V taverně, kde se nakupují hrdinové, bude extra slot pro hrdiny, které hráč během hry ztratí např. tím, že prohraje bitvu, anebo z ní úmyslně uteče, aby mohl být znovu najat na jiné straně mapy
Pokud byste se rádi podívali na zveřejněné herní záběry a slideshow dostupných screenshotů, zavítejte na kanál youtube.com/@h34d, kde si můžete vše prohlédnout a poslechnout dojmy i doprovodný komentář.