V posledních letech se hra stále více soustředila na nákup mocných předmětů, které hráčům umožňovaly rychlé dosažení „power spiků“. Podle Riotu však většina hráčů nehledá v League of Legends předměty, ale své oblíbené šampiony. „Nikdo se nepřipojuje do hry, aby hrál Infinity Edge. Lidé chtějí hrát Jinx nebo Yasua,“ říkají vývojáři.
V současné době umožňuje zručnost hráčů získat více zlata a předmětů, což zrychluje tempo hry. Hráči, kteří před deseti lety měli kolem 150 zabitých minionů za 20 minut, nyní snadno překračují hranici 200. Tento rychlejší tok zlata vedl k tomu, že hra se stala závodem ke klíčovým předmětům, což potlačilo jedinečnost šampionů.
Riot chce, aby hráči měli více času prožít „fantazii svého šampiona“ a méně se soustředili na nákup předmětů. Snížení síly předmětů tak zasáhne každou třídu. Například mágům s vysokým okamžitým poškozením, bude odebráno schopnostní zrychlení, což je přinutí hrát taktičtěji. Bojovníkům a juggernautům bude snížen rozpočet na poškození, zatímco asasíni se budou muset více spoléhat na správné použití svých schopností.
Tanky čeká zvýšení odolnosti, což jim umožní déle přežívat v boji, zatímco enchanteři, budou vráceni k jejich původnímu účelu – místo toho, aby se stávaly magickým zdrojem poškození, budou opět klíčovou podpůrnou silou. ADcarry sice nečekají výrazné změny, ale budou stále zaměřeni na poškození. Vývojáři mají v plánu celkově zpomalit hru, snížit rychlost postav a omezit schopnosti tříd, které nejsou určeny k „burstům“. Tím se má docílit menšímu efektu, kdy tým s lepším začátkem dominoval zbytku hry.
S nadcházející aktualizací se League of Legends vrací k základu, na kterém stojí – k šampionům. Tato změna by měla přinést více strategického prostoru pro hráče, umožnit jim více si vychutnat své šampiony a zpomalit hru na tempo, které známe z doby před deseti lety. Můžeme očekávat, že týmové boje budou trvat déle, budou vyžadovat větší koordinaci a preciznost při využití schopností, s cílem přinést více prostoru pro taktickou hloubku. Tyto změny vstoupí v platnost 25. září, kdy se aktualizace dostane na živé servery.