Mikrotransakce nepatří mezi součásti Diablo IV, které by sklízely chválu. Produktový manažer společnosti Blizzard na svém Linkedinu odhalil, že hráči za ně utratili přes 3,4 miliardy korun. Tato částka zahrnuje nákupy herní měny, kterou hráči využívají k nákupu kosmetických předmětů a různých doplňků, spolu s battle passem pro odměňování na základě úrovní. Ačkoli nákupy kosmetických předmětů a sezónního pasu působí jako důležitá část příjmů, tak možná překvapivě představuje pouze přibližně 15 % z celkových příjmů.
O skutečnosti, že Diablo IV jako lídr svého žánru opět zabodoval, nejlépe hovoří celkové výdělky. Přesáhly totiž částku 22,6 miliard korun, což z něj činí nejrychleji prodávaný titul od Blizzardu. Vysoké tržby jsou výsledkem úspěšné kombinace předobjednávek, plných prodejů a následných nákupů doplňkového obsahu. Model se ukazuje jako správně zvolený a nezastavila ho ani kritika za mikrotransakce ani různé aspekty hry.
Diablo IV nadále rozšiřuje svůj obsah o nové aktualizace. První plnohodnotné rozšíření Vessel of Hatred navíc dorazí už v říjnu a hráči si od něj slibují potřebné oživení díky třídě Spiritborn, novým lokacím a dalším herním prvkům, které mají udržet hráče ve hře a přitahovat další investice do mikrotransakcí. I když nejsou hlavním zdrojem příjmů, tak jsou vedle očekávaných prodejů DLC důležitou součástí dlouhodobé strategie.
Diablo IV generated over $150 million from microtransactions pic.twitter.com/cJO2e2G6Hg
— Timur222 (@bogorad222) September 10, 2024