Zakladatel Respawn Entertainment, Vince Zampell, se pro IGN rozpovídal o pokračování oblíbené válečné série. Hráče nejvíce ze všeho potěší fakt, že se hra zaměří na klasičtější pojetí, inspirované úspěšnými díly Battlefield 3 a Battlefield 4. Sám Zampella neváhal označit právě tuto éru za vrchol série Battlefield, k jehož jádru je potřeba se vrátit. Čtvrtý díl má dodnes aktivní komunitu, která novějšími kousky opovrhuje.
Dosud nepojmenovaný Battlefield se vrátí k modernímu prostředí, což potěší fanoušky zklamané futurismem v Battlefieldu 2042. Tento návrat k současné době, jak ukazuje odhalený concept art výše, je vnímán jako snaha získat zpět důvěru komunity. Jednou z klíčových změn bude návrat k tradičním herním třídám, které se osvědčily v dřívějších dílech série. Kritizovaný systém specialistů bude odstraněn.
Další slíbenou novinkou je návrat k menším mapám pro 64 hráčů. Snaha o dvojnásobné rozšíření se nesetkala s úspěchem, o dvojnásobnou zábavu se nejednalo, ba naopak. „Raději budu mít hezké, husté a dobře navržené prostory na hraní. Některé z nich jsou opravdu dobré. Nemůžu se dočkat, až některé z nich uvidíte,“ prohlásil Zampella. Bojiště pro 128 hráčů mělo problémy s herní rovnováhou a vynucenou přítomností botů.
Na vývoji hry pracuje největší tým zahrnující několik studií, jednoznačně tak jde o nejambicióznější projekt v historii série. Vývojáři se zaměřují nejen na zábavný multiplayerový zážitek, ale i na rozsáhlejším rozšíření světa Battlefieldu, včetně potenciálních singleplayerových příběhů, jak avizovali dříve. Nový Battlefield se letos již dostal do plné produkce a příští rok bychom se mohli dočkat prvního testování. Nebo snad vydání?