Novinka od Valve je momentálně v alfa verzi, přesto už má oznámený první větší turnaj s prize poolem více než 200 tisíc korun. Přesto mnozí nevěří, že Deadlock je připraven na velkou esportovou scénu, kde by doplnil Dotu 2 a Counter-Strike 2. Důvod? Přílišná složitost. Zastáncem tohoto názoru je i nyní již vysloužilý hráč Valorantu Tyson „TenZ“ Ngo, který má dlouholeté zkušenosti s několika kompetitivními hrami.
Kanadský profík upozorňuje na to, že Deadlock je pro nové hráče a příležitostné diváky příliš komplikovaný. „Hra je sice zábavná, ale není optimalizovaná pro esport. Je příliš složitá pro běžného hráče nebo pro někoho, kdo s ní začíná,“ řekl během streamu. Problémem je prý například i další linka, kterou hra přidává ke klasickým třem, jež známe z Doty 2 a League of Legends. To činí hru těžko srozumitelnou i pro běžné diváky.
Už samotný MOBA žánr je považován za složitý, v Deadlocku se ale spojuje s další vrstvou komplikovanosti prvků „hero shooter“. I z technického hlediska bude hra výzvou. Podle předních observerů z titulů jako Overwatch 2 nemusí stačit ani sehraný tým, aby divákům přehledně dokázal servírovat veškeré dění jako na zlatém podnose. První turnaje nám tak dají určitý náhled, ale objevení potenciálu může trvat roky.
Notably does not think it's a good viewing experience for esports, though https://t.co/kYp2VcFGCM
— Deadlock Intel (@IntelDeadlock) September 17, 2024