Nová aktualizace Gray Zone Warfare s názvem Night Ops se zaměřuje na prohloubení herních zážitků prostřednictvím zvýšeného napětí spojeného s větším rizikem ztráty vybavení, důrazu na průzkum a nutnosti promyšleného postupu. Cílem je dosáhnout větší obtížnost společně s výrazně lepšími odměnami. Vše je podrobně popsáno a vysvětleno v následujících devíti tématických okruzích.
Nové zbraně, více taktických možností
V minulém devlogu byly oznámeny nové zbraně jako Colt 1911 a legendární AKS-74U, společně se sérií AK-Ratnik (AK-12, AK-15, AK-19 a AK-308). Zde mají velmi zásadní úlohu různé doplňky a modifikace, které umožňují přizpůsobit se každé situaci. Navíc AKS-74U bude dostupná už v prvním městě na začátku hry. Výrazného vylepšení se dočkaly zbraně na krátkou vzdálenost jako brokovnice a 9mm pistole.
3D inspekce zbraní
Nově implementovaná 3D inspekce zbraní umožňuje prozkoumat každý detail zbraní a jejich doplňků. Před odchodem ze základny je taková kontrola klíčová. Zbraň bude možné otáčet a přibližovat společně s možností prohlédnout si svou postavu v reálném čase kvůli správne volbě výbavy.
Vylepšená anatomie a balistika
Díky zdokonalení balistiky budou střely moci procházet vrstvami kůže, tkáně a kostí. To umožní dosažení realističtějších a rozmanitějších výsledků, v závislosti na směru míření. Například zásahy do krku jsou nyní mnohem smrtelnější a to zásadně ovlivňí a změní taktické možnosti boje.
Více výzev, více odměn
Aktualizace Night Ops záměrně zvyšuje riziko ztráty vybavení aby ho vyvážila větší cenou kořisti. Omezuje se tak dostupnost některého cenného vybavení, prodejci již nebudou nabízet neomezené zásoby zbraní a munice. Silné zbraně, špičkové noční vidění a vzácné vybavení bude nyní možné získat především prostřednictvím průzkumu, plnění úkolů nebo porážení bossů.
Opotřebování zbraní a brnění
V průběhu času a zejména v intenzivních přestřelkách, se bude vybavení hráče opotřebovávat. Například s růstem počtu výstřelů z jedné zbraně budou její komponenty opotřebovány což povede k nutnosti jejich výměny. Podobně to platí i u brnění u kterého se s přijatým poškozením bude zhoršovat odolnost. To platí i pro noční vidění. Pokud hráč dostane zásah do helmy, poškodí se i jeho zařízení nočního vidění.
Efektivnější správa vybavení
Zjednodušuje se správa inventáře aby bylo možné filtrovat a organizovat své vybavení efektivněji a ušetřit tak čas pro rychlejší návrat do akce. Pro udržení pořádku v inventáři budou nezbytné kufříky na vybavení, které ušetří cenné místo, nicméně jejich získání nebude snadné.
Upozornění na klíčové informace
K zamezení plýtvání časem bylo přidáno výrazné červené upozornění a červená ikona přímo nad „Cíle“ v případě, že chybí klíčové informace. Červená ikona se objeví také pod „Aktivní úkoly“ vedle obličeje prodejce a přímo pod jménem úkolu. Díky tomu se zabrání předejít přehlédnutím typu zapomenutí trasovačů od Gunnyho nebo ztráta informací potřebných k získání vybavení po respawnu.
Sdílené waypointy a lepší týmová koordinace
Pro usnadnění strategické koordinace přichází sdílené týmové waypointy, které umožňí rychle identifikovat a upravovat místa setkání. Díky vylepšenému přiblížení minimapy a 3D ikonám pro detaily položek bude komunikace mezi členy týmu jasnější, což výrazně zvýší situační povědomí a zajistí tak plynulejší spolupráci mezi hráči.
Systém „Aggressor“
Cílem systému „Aggressor“ je zabezpečit, aby se ve hře všichni cítili bezpečně prostřednictvím redukce rušivého chování. Pokud hráč zabije nebo zraní spoluhráče, bude označen jako agresor a ztratí možnost rabovat své vlastní tělo po smrti. Nicméně blízký přítel (i mimo tým) může tělo agresora vylootovat bez penalizace a vrátit mu vybavení.
Tento systém připravuje půdu pro budoucí systém „Rogue,“ který hráčům umožní vybrat si méně ortodoxní styl hraní za darebáka. Zpětná vazba hráčů zde opět bude mít zásadní vliv na utváření a zdokonalování tohoto mechanismu.