Hned v prvním videu, na jehož náhledovém obrázku můžete vidět sličnou a pomocí umělé inteligence vygenerovanou čarodějku (Sorceress) z města Cove v Heroes of Might & Magic III: Horn of the Abyss, se dozvíte, že město Cove, které bylo v Duelu odjakživa spjato s rychlým úprkem na střed mapy, má nově i potenciál zůstat o chvilku déle doma a vybudovat pěknou střeleckou armádu. Sorceressky jsou mocné jednotky 5. levelu, které svojí hrubou silou i doprovodnými abilitami snadno zastíní typické „lidské“ (rozuměj: pocházející z hradu Castle) Mnichy. S 35 hitpointy se sice stále jedná o křehkou jednotku, kterou si musíte v bitvách dobře chránit, ale toho můžete perfektně docílit hraním Cassiopei jako hlavní hrdinky. Ta totiž od prvního levelu disponuje taktikou, která sice v Duelu patří mezi ty méně užitečné vlastnosti, ale právě v kombinaci se střeleckými jednotkami vám umožní na začátku každé bitvy armádu sestavit do formace, která neumožní soupeři okamžitý útok na vaše střelce (nepočítáme-li kouzla).
Počet externích obydlí se nově v Duelu verz 2.7 odvíjí podle toho, jakou máte barvu. Tedy pouze pokud hrajete jako červený, můžete ve svém biome (nativní území vašich startovních hradů) nalézt 16 externích obydlí a 1-2 pandořiny skříňky na neupgradovanou verzi krásných čarodějek. Zvládnout postavit level 5 budovu ve všech třech hradech Cove do konce 2. týdne je navíc úkol, který s trochou cviku zvládne i méně zkušený hráč. Odměnou vám bude extrémně úderný oddíl střelců, který pokud doplníte o sekundární schopnost Archery a artefakt Golden Bow, tak jej nezastaví ani střelba přes silně opevněné hradby strachem se třesoucího soupeře.
V předchozím odstavci jsem se možná nelichotivě otíral o Mnichy, ale pokud rádi hrajete Castle, tak si to ode mě v žádném případě nenechte líbit. I lidský Hrad totiž v případě, že hrajete červenou barvu nově dostal 16 externích obydlí na Mnichy ve své startovní zóně mapy. Mnich má pouhých 30 hitpointů, ale po svém upgradu na kápí zahaleného Zealota má boj zblízka bez postihu. Přesto je však třeba se za každou cenu snažit, aby se těmto střelcům nikdo na tělo nedostal. Co se týče udíleného střeleckého damage, tak Castle se Zealoty na tom dokáže být ze všech měst a ras nejlépe. Klíč k úspěchu totiž drží hrdina Orrin, jelikož se jedná o jediného hrdinu ve hře, který se specializuje na sekundární vlastnost Archery. Ta na své expertní úrovní přidává 50% damage všem střeleckým jednotkám. Specializace na Archery je specifická v tom, že skokově přidává největší bonusy ve hře, jinými slovy za každý level hrdiny nedostanete 3% k této vlastnosti navrch, ale rovných 5%. Proč tomu tak je? Protože Archery je přeci jen vlastnost, kterou nevyužijete tak často jako Offense a Armorer. Pokud jste však vychytralými hráči a postavíte na střeleckých jednotkách většinu své armády, nebude vám Offense nebo Armorer ani tolik chybět. Dále je také třeba si uvědomit, že Duel je specifický mód v tom, že levely u hrdiny skáčou velmi rychle a velmi vysoko. Není tedy problém dostat se i nad 20, takže čistou matematikou se dostaneme na číslo 20x5, tedy 100% nárůst efektu vlastnosti Archery. Výsledný damage střeleckých jednotek tedy nebude o 50% větší jako u jiných hrdinů, ale bude rovnou dvojnásobný (tedy bonus přidá dalších 100%). A to už za zkoušku stojí!
Pamatujte jen na to, že souboje v dračích utopích s primárně střeleckou armádou bude třeba si dobře nacvičit, jelikož draci velice rádi útočí do méně odolných střeleckých jednotek. Je doporučeno mít vždy u sebe nějaké slabší jednotky 1., či 2. stupně, které budou stát poblíž Mnichů, resp. Zealotů tak, aby se draci spokojili s tím, že vedle Zealotů složí křídla, čímž jim zamezí ve střelbě, ale přitom zaútočí na ty zmiňované slabší jednotky. Pak přijde na řadu ten zmiňovaný útok na blízko bez postihu...
Lahůdkou do třetice je tzv. „power stack“ sestavený z Power Lichů. Lich je historicky po Titánovi a Elfovi pravděpodobně nejoblíbenější střeleckou jednotkou a to jednoduše proto, že umožňuje plošný útok do více nepřátel zároveň. Oblak, kterým Lich útočí zabíjí všechny živé cíle stojící poblíž primárního terče, takže například při souboji střeleckých jednotek, které jsou obklopeny dalšími obránci, získává Lich obrovskou výhodu. Buď soupeř přijme dvoj až trojnásobný damage tím, že Lich jednou ranou zasáhne střelce i poblíž stojící jednotky, anebo je soupeř donucen svého střelce přestat chránit a tím jej obnaží možnému útoku dalších pozemních jednotek. Ne nadarmo jsou tedy Lichové trnem v oku všech protivníků a jsou zpravidla první jednotkou, na kterou se soupeř zaměří s cílem jí okamžitě vyřadit z boje. I Liche si tedy musíte chránit jako oko v hlavě, ovšem k tomu vám v Duelu dopomůže menší trik. Tím není nic jiného než level 3 kouzlo Animate dead (ekvivalent Resurrection pro živé jednotky). Pandořina skříňka s level 3 kouzly včetně Animate Dead je v Duelu dostupná hned ze začátku hry, avšak k jejímu využití je zapotřebí mít alespoň základní Moudrost. Necropolis má k dispozici i hrdiny začínající s Basic Wisdom, jako např. Aislinn, nicméně za sebe bych doporučil raději Isru se specializací na Necromancii. Více Skeletonů v late game vám dá totiž silnější strážce v boji na blízko pro vaše Liche. Wisdom se všem hrdinům nabízí každých 6. levelů, takže stačí jen počítat s tím, že na 6. levelu si tuto vlastnost vezmete a pro zmiňovanou Pandořinu skříňku se vrátíte.
Samozřejmě pokud si troufnete zvládnout early game bez oživení, je to pro vás plus, protože ušetříte slot, který byste jinak „zaplácli“ právě Moudrostí. Pak se ale musíte zaměřit na co nejrychlejší vyhledání knížky kouzel země, abyste právě klíčový Animate Dead zařadili do svého repertoáru kouzel. Jak můžete vidět ve vloženém videu, odměna ve finální bitvě bude sladká...
Pokud byste se rádi podívali na nějaké další záznamy s českým komentářem, zavítejte na český Heroes III YouTube kanál.