Studio Blue bylo pečlivě sestaveným týmem plným veteránů herního průmyslu, kteří stáli za slavnými tituly jako Halo a God of War. Jejich úkolem bylo vytvořit multiplatformní AAA hru s originálním příběhem, která by mohla konkurovat těm nejlepším titulům na trhu. Plány byly velké, ale realita ještě větší. Netflix, který teprve nedávno vstoupil na herní scénu, najednou pochopil, že vytváření špičkových her není tak jednoduché, jak to může zvenčí vypadat.
Od svého herního experimentu, zahájeného v roce 2021, Netflix vydal několik mobilních her a portů známých titulů, jako jsou Grand Theft Auto nebo Hades. Taktéž vyvíjel exkluzivní tituly jako Cozy Grove: Camp Spirit či Oxenfree II. Ale vstup do AAA her byl riskantní krok, který nyní nabírá vážné trhliny. Uzavření Blue je prvním znepokojivým znamením, že herní ambice Netflixu mohou být příliš velké sousto.
Netflix se dlouho snažil expandovat nejen ve světě filmů a seriálů, ale i v herním průmyslu. Akvizice studií a tvorba nových týmů měla posílit jejich postavení na trhu. Studio Blue bylo pýchou této strategie. Přesto jeho uzavření naznačuje, že se Netflix možná bude muset vrátit k menším projektům a omezit své velké ambice v oblasti AAA her.
Je možné, že se streamovací gigant nyní zaměří více na mobilní hry, které pro něj dosud byly úspěšným polem působnosti. S jejich porty ikonických her a úspěšnými exkluzivitami by se mohl soustředit na menší a jistější kroky, místo hazardování s obrovskými a riskantními AAA projekty. Netflix má stále několik herních studií pod svými křídly, ale zůstává otázkou, zda budou schopni dostát původním očekáváním.