Přejít k hlavnímu obsahu

Propadák roku druhou šanci nedostane. Sony ztratilo trpělivost a zavřelo celé studio

30. 10. 2024 | 12:30 Gaming
Studio Firewalk po šesti letech od svého vzniku vydalo jedinou hru, jeho prvotina současně napsala i samostnou černou tečku za jeho existencí. Multiplayerový propadák s názvem Concord se netrefil do chuti hráčů a Sony už se mu nebudou snažit dávat druhou šanci.
Concord
Concord
Zdroj: Sony, Firewalk Studios

Studio Firewalk se mělo přičinit o rozšíření portfolia her na PlayStation 5, hned po svém debutu se ale s herním světěm loučí. Jeho prvotina Concord, vydaná v srpnu letošního roku, měla přilákat hráče do světu sci-fi multiplayeru, ale prodáno bylo jen zhruba 25 tisíc kopií. Sony se po necelých dvou měsících od debaklu rozhodla uzavřít celé studio, protože se vývojářům nepodařilo splnit ambice a stanovené cíle.

Concord měl být jedním z klíčových titulů pod hlavičkou PlayStation Studios, kam Firewalk od loňského roku patřil. Navzdory rozpočtu ve výši stovek milionů dolarů titul u hráčů zcela pohořel a management Sony se rozhodl praštit do stolu opravdu rázně. Tvůrci přitom po odchodu šéfa vývoje v září mluvili o tom, že budou zkoumat možnosti, jak lépe oslovit hráče a v budoucnu se vrátí s mnohem lepší hrou. Jenže se nevrátí.

„Po dlouhém zvažování jsme se rozhodli, že nejlepším řešením bude definitivní ukončení vývoje a uzavření celého studia. Rád bych poděkoval všem členům Firewalku za jejich zručnost, tvůrčího ducha a odhodlání,“ uvádí Hermen Hulst, který je v Sony zodpovědný za obsah pro PlayStation, v interním emailu. „Jsem i nadále přesvědčen, že budujeme odolnou a schopnou organizaci, která dokáže vytvářet nezapomenutelné zážitky pro hráče,“ dodává.

Spolu s Firewalk Studios se zavírá také Neon Koi, studio na vývoj mobilních her. Tento krok ilustruje trend, kdy i velké společnosti musí reagovat svižně, i když to znamená zrušení velkých projektů. Sony se zaměřuje na efektivnější řízení zdrojů, už dříve uzavřelo například studio PixelOpus. Celá situace podtrhuje nejistotu v herním průmyslu, kde ani vysoké investice nezaručují úspěch a jeden neúspěch může být smrtelný.

Náplň moji práce? Transformuji herní novinky na texty, které jsou stejně návykové jako samotné hry! A taky hraju fotbal.