Z oněch 205 milionů dolarů (necelých 5 miliard korun) směřovalo značné množství na odstupné pro propuštěné zaměstnance. Největší položkou byly náklady spojené s akciovými kompenzacemi, které činily 127 milionů dolarů. Tyto kompenzace byly rozděleny napříč různými odděleními. Unity navíc uzavřelo některé kanceláře, což znamenalo dodatečných 45 milionů dolarů za restrukturalizační náklady.
Letos v lednu Unity oznámilo, že se rozhodlo propustit až 25 % své pracovní síly. Radikální krok, iniciovaný novým generálním ředitelem Jimem Whitehurstem, měl sloužit k tomu, aby se firma mohla lépe zaměřit na své hlavní oblasti podnikání a zlepšit dlouhodobou výkonnost a ziskovost. Nový šéf prohlásil, že společnost potřebuje snížit náklady, ale zároveň připustil, že samotné propouštění znamenalo velkou investici.
Ke ztrátám se přidala také negativní reakce na nově zavedené poplatky za runtime, které Unity představilo v průběhu roku. Tyto poplatky měly být určeny pro vývojáře her, kteří používají engine Unity, ačkoli později společnost tento krok po vlně kritiky odvolala. I přesto došlo k citelnému poklesu příjmů. V posledním čtvrtletí roku 2024 dosáhly 446,5 milionu dolarů – propad z původních 544,2 milionu dolarů.
Výdaje společnosti sice mírně klesly, avšak Unity stále vykázalo čistou ztrátu 124,5 milionu dolarů. Otázkou zůstává, zda společnost poslední počínání skutečně posune blíže k dosažení udržitelného zisku. Krok investovat do snížení nákladů byl náročný a riskantní, a zatím není jisté, zda se podaří firmu dostat zpět na stabilní a prosperující dráhu.