Ubisoft vypnul servery The Crew v březnu 2024. Jelikož byla navržena pouze pro online hraní, absence serverů zcela zamezila přístup k veškerému obsahu, a tím pádem i k investici, kterou hráči do hry vložili. Podle žaloby „Ubisoft zcela zničil produkt, za který spotřebitelé zaplatili“, hráči navíc vnímají krok Ubisoftu jako „podvodný“, protože se prý místo skutečného nákupu dostali pouze k omezené licenci.
Tento soudní případ však není pouze osobní bitvou dvou hráčů proti gigantovi herního průmyslu. Díky masivní kampani „Stop Killing Games“, kterou vedl youtuber Ross Scott, se problém nevratného vypínání herních serverů dostává na veřejné světlo. Scottova iniciativa žádá herní vydavatele, aby hráčům poskytovali alternativy, například možnost provozovat soukromé servery, pokud se rozhodnou oficiální servery vypnout. Scottova kampaň už nyní nasbírala stovky tisíc podpisů a hodlá svůj tlak směřovat na zákonodárce v EU.
Žaloba proti Ubisoftu je přímým důsledkem pokračující nespokojenosti hráčů s fenoménem „always online“ her, kdy hráči ztrácejí přístup k zakoupeným hrám jen kvůli vypnutí serverů. Pro Ubisoft se situace stává obzvláště složitou, neboť jen nedávno ustoupil tlaku veřejnosti a slíbil offline režimy pro hry The Crew 2 a The Crew Motorfest. Pro původní The Crew však žádná taková aktualizace plánována není. Rozhodnutí ignorovat potřeby původních hráčů přitom znovu oživuje otázku, zda mají hráči skutečně plnou kontrolu nad zakoupeným digitálním obsahem.
Pokud by žaloba proti Ubisoftu uspěla, mohlo by to změnit způsob, jakým herní vydavatelé přistupují k online hrám. Úspěšná petice Evropské občanské iniciativy by naopak vedla k projednání legislativy na úrovni Evropské komise, která by měla za cíl zajistit, aby firmy byly povinny poskytnout alternativní řešení, pokud se rozhodnou online hru vypnout. Takové opatření by mohlo ochránit hráče po celé Evropě a zabránit herním vydavatelům v praxi trvalého odstavení herních serverů.
Případ The Crew je jen jedním z mnoha, ale poukazuje na stále rostoucí problém, se kterým se hráči i právní experti musí vypořádat: Je digitální hra opravdovým vlastnictvím, nebo jen licencí, kterou lze kdykoliv ztratit? Například Valve má v tomhle ohledu jasno, zásadní detail Steam dává najevo přímo při nákupu. Na obrazovce platebního procesu se totiž objeví nový text, který varuje: „Zakoupení digitálního produktu poskytuje licenci na jeho užívání na Steamu“.