Přejít k hlavnímu obsahu

Steam zavádí přísná pravidla pro Season Passy. Co to znamená v praxi?

22. 11. 2024 | 13:00 Komentář
Platforma Steam přichází s přelomovými změnami, které zásadně ovlivní, jak budou vývojáři nabízet a spravovat tzv. Season Passy. To přichází jako reakce na rostoucí oblibu těchto balíčků, jež často slibují hráčům exkluzivní obsah, jako jsou skiny, zbraně či další herní vylepšení – mnohdy však bez jasných záruk.
Steam
Steam
Zdroj: Valve

Valve, provozovatel platformy Steam, od teď zavádí přísnější pravidla a důrazně vyzývá vývojáře: „Pokud nejste připraveni jasně komunikovat obsah a časové plány jednotlivých DLC, Season Pass vůbec nenabízejte.),“ zní jasně.

Co to znamená v praxi?

  • Jasný seznam obsahu: Vývojáři budou muset hráčům přesně popsat, jaký obsah Season Pass zahrnuje. Každé DLC musí mít konkrétní popis.
  • Dodržování harmonogramu: Pokud dojde ke zpoždění plánovaného DLC, vývojáři mohou termín posunout maximálně o tři měsíce.
  • Možnost vrácení peněz: Pokud bude obsah zrušen, zákazníci mají nárok na refundaci odpovídající hodnoty zrušené části DLC.

Steam navíc redefinoval samotný koncept Season Passu a označil ho za formu předobjednávky DLC. Vývojáři, kteří chtějí tento model nabízet, musí splnit přísné požadavky:

  1. Musí mít za sebou úspěšnou historii na Steamu.
  2. Mít dostatečné zdroje k vytvoření přesného plánu obsahu.
  3. Dokázat zaručit slíbený obsah.

Podle Valve budou Season Passy schvalovány jen u vývojářů, kteří jsou dlouhodobě důvěryhodní. Nová pravidla budou výhodou pro hráče, kteří dostanou větší jistotu za své peníze. Na druhé straně mohou být náročnou překážkou pro malé nezávislé týmy. Bez silného zázemí a zkušeností s plánováním obsahu by tito vývojáři měli podle Steamu zvážit, zda je sezónní pass vhodným modelem pro jejich hru.

Změny přicházejí ve chvíli, kdy herní komunita čelí nárůstu nejasných a často neplněných slibů spojených s předobjednávkami spojenými se Season Passy. „Konečně přichází pravidla, která chrání hráče,“ komentuje jeden z uživatelů na fórech Steamu. 

Tyto „pro-spotřebitelské“ změny, které Steam zavádí, nejsou možná ale zcela dobrovolné, ale mohly být motivovány právními tlaky nebo soudními spory, zejména v rámci Evropské unie (EU). EU má přísné zákony na ochranu spotřebitelů, které se vztahují i na digitální produkty, a v posledních letech byla přijata řada opatření, která zasahují do praktik online platforem, jako je Steam.

Zdroj: Steamworks
Štítky: Steam, valve
Student, hráč a fanoušek esportové scény. Věnuji se především Valorantu a League of Legends, cizí mi ale není téměř nic. Taky pleskám španělský fotbálky v hospodách a dám si u toho dobrý pívo.