Oficiální popis hry zní jako pastva pro fanoušky otevřených světů: lidstvo na pokraji zániku, zničená civilizace a divočina plná obřích mechanických tvorů – tzv. Mechanimals. Přidává se průzkum tropických džunglí, pouští i zasněžených vrcholů a odhalování tajemství světa MOTIRAM. Pokud to zní povědomě, máte pravdu. Základní zápletka i prostředí až příliš připomínají dobrodružství Aloy v Horizon Zero Dawn.
Grafické ukázky a herní mechaniky, které Tencent představil, nápadně kopírují ikonické prvky oblíbeného RPG titulu. Hráči obviňují vývojáře z vykrádání nápadů: od mechanických bestií, přes přírodní scenérie až po důraz na přežití ve světě, kde je technologie v rukou přírody. Ačkoli tvůrci zdůrazňují inovace jako realistickou fyziku při stavbě přístřešků nebo kooperativní multiplayer až pro 10 hráčů, otázkou zůstává, zda to stačí k ospravedlnění nápadné inspirace.
Co přináší „nového“? Mezi hlavní taháky Light of Motiram patří:
- Stavba s reálnou fyzikou: Hráči mohou tvořit pevnosti a přístřešky, které podléhají zákonům gravitace a odolávají bouřím či útokům nepřátel
- Personalizace Mechanimals: K dispozici je přes 100 mechanických tvorů, které lze přizpůsobit pro boj i produkci zdrojů
- Precizní boj a boss fighty: Hra slibuje akční souboje s důrazem na načasování útoků a obrany
Navzdory slibům o inovativních mechanikách se však Tencent ocitl pod palbou kritiky. Hráči i odborníci z herního průmyslu připomínají, že podobnosti s Horizon Zero Dawn mohou vyvolat právní spory. Datum vydání zatím není známo, ale jedno je jisté – Light of Motiram vstupuje na herní trh s nálepkou kontroverzního titulu. Bude tento čínský pokus stačit, aby si získal hráče, nebo zůstane jen laciným klonem slavného originálu?