Odpověď je jednoduchá – Balatro není jen hra. Je to fenomén, který nelze ignorovat. Na PC, konzolích, Steam Decku i mobilech. Dokonce se spekuluje, že někteří hráči si tuto pokerově-roguelike pecku zapínají i během pracovních schůzek. Za úspěchem hry stojí vývojář známý pod přezdívkou LocalThunk, který hru původně označil za „malý projekt“ vzniklý během pár týdnů dovolené. Ironií osudu je, že z tohoto projektu se stal hit schopný konkurovat největším RPG titulům poslední dekády.
Na Golden Joystick Awards hra získala hned dvě ocenění – Critics Choice a Nejlepší indie hru roku – a nyní je dokonce nominovaná na prestižní cenu Game of the Year. Balatro je mixem pokerové strategie a roguelike mechanik, což zní na první pohled jako zvláštní kombinace. Ale právě tato originalita si získala miliony hráčů po celém světě. Hra nabízí hlubokou strategii, nekonečné variace a možnost naplánovat si každý krok, jako kdybyste hráli šachy s balíčkem karet.
Je Balatro něco jako Stardew Valley? Obě hry mají jedno společné – stojí za nimi jediné osoby, které dokázaly vytvořit něco, co hráče chytí a nepustí. Podobně jako Stardew Valley dává hráčům útěk do světa, kde mohou relaxovat, ale zároveň být výzvám na dosah. Steam Deck statistiky ukazují, že Balatro se stalo novým favoritem hráčů, a to i přesto, že je to jeho první rok na trhu.
LocalThunk přiznal, že je úspěchem ohromen. Elden Ring i Stardew Valley sice poskočily o několik míst výš, ale Balatro debutovalo rovnou na čtvrté příčce – jen těsně pod medailovým pódiem. Pro indie hru, která vznikla téměř náhodou, je to úspěch snů. Zatímco se Balatro šíří jako lavina, hráči už spekulují o dalších hrách. Bude jeho další dílo stejně průlomové?
It’s been a big year for Balatro on the Steam Deck! https://t.co/geMB4dfpmm pic.twitter.com/hiZSD29y2N
— localthunk (@LocalThunk) November 27, 2024