Velkolepá cesta Jindřicha z kovářské dílny až na královský dvůr ve středověkém RPG Kingdom Come: Deliverance II patří mezi největší české herní projekty všech dob. Autoři z Warhorse Studios budují rozlehlý herní svět s nebývalým důrazem na autenticitu a perfektní zachycení atmosféry 15. století v české kotlině.
Při této práci vzniká ohromné množství grafických návrhů a kreseb, které se k hráči nikdy nedostanou. Zákulisí vzniku vývoje KCD2 můžete objevit v obrazové knize The Art of Kingdom Come: Deliverance II.
Stejně jako artbook k prvnímu dílu, vzniká kniha v produkci Xzone Originals a v úzké spolupráci s vývojáři z Warhorse Studios. Na zhruba 300 stranách nabídne rozsáhlý vhled do tvorby středověké krajiny, návrhu dobově akurátní Kutné Hory a přilehlých vesnic i pod pokličku tvorby oblíbených postav. Chybět nebude ani zajíci či rozevírací panoramatické strany, které dají vyniknout nádherným kresbám uměleckého týmu.
„První artbook byl neskutečně úspěšný, prodaly se tisíce kusů v celé Evropě a v současnosti bude vycházet druhý dotisk. Šlo o naši první knihu, od té doby jsme se v produkci vlastních projektů velmi posunuli, a nejen proto chceme tuto nastavenou laťku výrazně překonat. Věříme, že The Art of Kingdom Come: Deliverance II zaujme místo jednoho z nejúspěšnějších titulů Xzone Originals. I proto připravujeme artbook nejen v češtině, ale i v anglické verzi,“ říká Martin Schovanec, zakladatel a spolumajitel Xzone.
Artbook by nebyl úplný bez zajímavých informací od samotných vývojářů, a tak bude obsahovat předmluvu od zakladatele studia a kreativního ředitele projektu Dana Vávry a uměleckého ředitele Viktora Höschla. O doslov se pak postará druhý ze zakladatelů Warhorse Studios a herní legenda, Martin Klíma.
„Úkolem koncept artu je navrhnout pro designéry prostředí, do kterého mohou zasadit hru. Aby takové prostředí bylo nejen vizuálně přitažlivé, ale také funkční, je potřeba krom výtvarných dovedností i porozumění technickým omezením a koncepci celé hry. V případě KCD2 navíc vše komplikuje snaha o rekonstrukci reálných míst. O to více, že se jedná o historické a často zaniklé lokace. Pro hru vznikly tisíce ikon i font šitý na míru tak, aby fungoval pro digitální zobrazení a zároveň reflektoval středověké zasazení hry. Cílem artbooku tak není jen vytvořit sbírku ilustrací, ale ukázat celou šíři problémů a způsob jejich řešení. Kniha obsahuje širokou škálu materiálů – od hrubých skic přes technické výkresy až po detailní digitální malby,“ komentuje Viktor Höschl z Warhorse Studios.