Hráči Elden Ringu s podobných her něco takového pravděpodobně nečekali. Nightreign je roguelike kooperativní titul, který využívá osvědčené mechaniky původního Elden Ringu, ale upravuje je k nepoznání. Zatímco původní hra stavěla na pečlivém balancování a detailním světě, Nightreign přináší nový gameplay.
Pohyby postav působí, jako by byly permanentně na fast-forwardu, smrtící déšť uzavírá mapu podobně jako v battle royale hrách, trojice hráčů se musí probojovat skrze dva „dny“ v náhodně generovaném prostředí, přičemž každý den končí náročnou boss bitvou a spolupracuje na vytvoření ideálního buildu, který jim pomůže porazit finálního bosse během 30minutové herní seance.
Podobně jako neoficiální mody, které hráči milují (např. Seamless Co-Op nebo randomizery), Nightreign přebírá osvědčené prvky a staví na nich něco unikátního. Producent Yasuhiro Kitao vysvětlil, že hra má být „kompletním balíčkem“, což znamená žádné mikrotransakce ani live-service modely. „Všechny odemykatelné prvky jsou součástí základní hry,“ zdůrazňuje.
Při prvním spuštění může Nightreign působit nezvykle. Postavy běhají po mapě zrychleně, zdolávají zdi i skály a hrozí jim neustále se zmenšující smrtící zóna. Hráči začínají seskokem na mapu z duchařského ptáka, což svou estetikou připomíná Fortnite. Nightreign bude nezávislým titulem, který není nutné propojit s původním Elden Ring. Cena by měla odpovídat rozšíření Shadow of the Erdtree, nikoli plnohodnotné hře.
Ačkoli FromSoftware zatím nepotvrdilo žádné konkrétní plány pro budoucí rozšíření, očekává se, že forma roguelike umožní přidávat nové postavy, vybavení a bosse. Nightreign vychází v roce 2025!