Nový krok se zaměří na videa, která lákají diváky bombastickými titulky či náhledy, ale jejich obsah slibům neodpovídá. Obzvláštní pozornost bude věnována kategoriím aktuálních událostí a zpravodajství. „Drzý clickbait nastává, když název nebo náhled videa obsahují sliby či tvrzení, která nejsou v samotném videu naplněna. To může diváky zklamat, zmást nebo dokonce uvést v omyl – zejména když hledají důležité nebo aktuální informace,“ vysvětluje blogový příspěvek.
YouTube se zaměří například na:
- Video s titulkem „Prezident odstoupil!“, kde není zmínka o žádném odstoupení prezidenta.
- Náhled s nápisem „Nejnovější politické zprávy“, zatímco video neobsahuje žádné relevantní informace.
Aby YouTube tvůrcům poskytlo čas přizpůsobit se, nebude zpočátku udělovat sankce v podobě penalizací za porušení pravidel. Místo toho budou mazány videa, která porušují nové zásady, zejména z těch nejproblematičtějších kategorií. Proč začátek právě v Indii? S více než miliardou obyvatel a explozivním růstem digitální populace, je pro YouTube ideální testovací půdou. Úspěch v této zemi by mohl znamenat zavedení podobných pravidel globálně.
Clickbait je efektivní nástroj pro získání pozornosti, ale jeho nadměrné a zavádějící užívání snižuje důvěryhodnost platforem. Otázkou však zůstává, jak tento krok ovlivní tvůrce obsahu nejen v Indii, ale možná i v dalších regionech. Přinese to konečně čistší prostředí na YouTube, nebo se tvůrci naučí jen nové způsoby, jak pravidla obejít?
🚨BREAKING🚨
YouTube launches MASSIVE clickbait crackdown.
New enforcement targets:
• Misleading thumbnails
• False promises in titles
• News/current events focus
Starting in India, then rolling out globally. 🌎 pic.twitter.com/zRyMTHsIlk— vidIQ (@vidIQ) December 19, 2024