Dvě sezóny Arcane stály Riot Games údajně 250 milionů dolarů. Netflix přispěl 3 miliony dolarů za epizodu, stejnou částku pak Riot obdržel od čínského giganta Tencent, který zajistil vysílání v Číně. Tyto příjmy však pokryly méně než polovinu celkových nákladů. Bloomberg poukazuje, že Tencent začal mezi první a druhou sérií klást Riotu nepříjemné otázky ohledně návratnosti investice.
Riot přitom podle zprávy nezvládl plně využít obrovského úspěchu první série k podpoře své hlavní platformy – hry League of Legends. Teprve druhá sezóna má údajně přinést lépe promyšlený plán, jak Arcane propojit s herním světem prostřednictvím tematických skinů a eventů.
Spoluzakladatel Riotu Marc Merrill na kritiku zareagoval osobně, a to přímo na Redditu. Ve svém emotivním příspěvku zdůraznil, že Arcane byl úspěšný, i když nebyl přímo ziskový. „Lidé, kteří se dívají na svět z krátkodobé, transakční a cynické perspektivy, nikdy nepochopí Riot,“ napsal. „Arcane nevznikl, abychom prodávali skiny. Prodáváme skiny, abychom mohli tvořit projekty jako Arcane. Naší misí je zlepšovat zážitek hráčů – znovu a znovu.“
Merrill také připomněl, že Riot je firmou orientovanou na dlouhodobou hodnotu, nikoli na rychlé zisky. Podle něj Arcane „zničil“ v pozitivním smyslu slova – přinesl hráčům radost a upevnil jejich loajalitu ke značce. Navzdory finančním otazníkům Riot už plánuje další animované projekty zasazené do světa Runeterry. Kreativní ředitel Arcane, Christian Linke, potvrdil, že studio zkoumá potenciál tří regionů – Noxu, Ionie a Demacie – pro budoucí projekty.
Comment
byu/Roquintas from discussion
inleagueoflegends