Přejít k hlavnímu obsahu

Největší leak v historii Halo! Bylo odhaleno 26 let vývoje titulu

27. 12. 2024 | 15:00 Zajímavost
Fanoušci ikonické série Halo zažívají šok. Masivní únik dat, zahrnující vývojářské nástroje, nepublikovaný obsah a testovací buildy, odhalil dosud skrytá tajemství této legendární franšízy. A to vše v objemu neuvěřitelných 90 GB, které mapují historii vývoje od roku 1998.
Halo Infinite
Halo Infinite
Zdroj: Halo Studios

Podle zpráv prvně publikovaný leak zahrnuje únik materiály z raných dnů Bungie, kdy studio pracovalo na hrách jako Myth II: Soulblighter, Oni a prvním dílu série Halo: Combat Evolved. Unikátní částí úniku jsou data ze „zapomenutého projektu“ s názvem Digsite, jehož cílem bylo obnovit vystřižený obsah z původních her.

Právě tento projekt vedl k oslovení skupiny modderů přímo studiem 343 Industries (nyní známým jako Halo Studios), což se zřejmě stalo spouštěčem tohoto masivního leaku.

Komunita Halo je na nohou. Na sociálních sítích se množí spekulace o možném využití těchto uniklých dat k vytvoření fanouškovských verzí vystřižených částí hry. Ovšem stahování těchto materiálů představuje riziko nejen právní, ale také bezpečnostní. Únik totiž přichází v době, kdy Halo Studios zahajuje novou éru pod vedením studia ředitele Pierra Hintzeho. V roce 2024 oznámilo přechod vývoje na Unreal Engine 5, což by mělo přinést zásadní posun v kvalitě her.

„Halo mělo dvě výrazné éry – Bungie a 343 Industries. Dnes otevíráme novou kapitolu, kde nejen zefektivníme vývoj, ale změníme samotný přístup k tvorbě těchto her,“ uvedl Hintze. Co to znamená pro hráče? Pokud jste fanoušky Halo, může tento únik znamenat nečekaný přístup k bohaté historii série. Halo Studios má teď na stole nejen budoucnost série, ale také otázky spojené s tímto unikem.

Štítky: Halo, leak, Bungie
Student, hráč a fanoušek esportové scény. Věnuji se především Valorantu a League of Legends, cizí mi ale není téměř nic. Taky pleskám španělský fotbálky v hospodách a dám si u toho dobrý pívo.