Concord se měl stát vlajkovou lodí PlayStationu nejen v oblasti live service her. Po osmi letech vývoje a značných finančních investicích však hra nedokázala přilákat dostatečný počet hráčů. Až komicky nízké počty současně hrajících lidí vedlo k rozhodnutí stáhnout hru z prodeje a nabídnout plné refundace.
Ani navzdory tomuto neúspěchu Sony neustupuje od svého plánu, ve velkém se zaměřovat na hry s živými službami. Společnost plánuje uvést šest z dvanácti plánovaných live service her do března roku 2026. Tento krok naznačuje, že PlayStation stále věří v potenciál tohoto modelu a nadále ho chce vyždímat.
„Herní byznys se neustále mění. Jedna věc však zůstává konstantní, a to je touha lidí po zábavných zážitcích,“ sdělil v nedávném rozhovoru šéf PlayStation Studios, Herman Hulst, a dodal: „Když se podíváte například na hru Helldivers 2, ta přilákala mnoho hráčů a dosáhla výsledků, které podporují potenciál titulů live service her.“
Neúspěch Concordu byl přičítán nedostatečné inovaci a neschopnosti odlišit se od zavedených titulů. Navíc byla kritizována plná cenovka hry, protože většina konkurentů je zcela zdarma. Zmíněný propadák vyvolal otázky, zda se Sony dokáže poučit z chyb a přizpůsobit svou strategii. Zatím to vypadá, že ne tak docela.
PlayStation will „continue to focus on developing live service titles“ despite Concord's failure, claims Herman Hulst.
Speaking with Famitsu, the co-CEO of PlayStation confirms they will develop live services games alongside traditional single-player titles.
(Source: Famitsu) pic.twitter.com/bLR0K6V51p— TripleJump Gaming (@TeamTripleJump) January 2, 2025