Úspěch je výsledkem kombinace síly značky Marvel, inovativního designu a perfektního načasování. Hra, která je dostupná na platformách PC, PlayStation a Xbox, slaví obrovský úspěch také díky serverům provozovaným přímo NetEase v Číně. Největší podíl na tržbách měl PC port distribuovaný přes Steam, který přinesl více než 1,25 miliardy korun. PlayStation verze pak přispěla částkou 626 milionů korun, zatímco Xbox zůstal spíše okrajovou platformou s výdělkem okolo 62 milionů korun.
Za fenomenálním startem této hry stojí hned několik klíčových faktorů. Především je to síla značky Marvel, jejíž postavy jako Spider-Man, Iron Man nebo Thor patří mezi celosvětově nejoblíbenější superhrdiny. NetEase však dokázala jejich popularitu povznést na novou úroveň díky propracovanému vizuálnímu zpracování a modernímu pojetí. Na sociálních sítích si hráči pochvalují detailní grafiku, která často překonává i západní produkci.
Dalším klíčovým prvkem úspěchu je free-to-play model, který umožňuje hráčům přístup k více než třiceti hratelným hrdinům bez nutnosti jakýchkoliv počátečních investic. Hra zároveň obsahuje mikrotransakce, které však nejsou nezbytné pro plnohodnotný zážitek, což přilákalo široké spektrum hráčů. Tento přístup nejen zvyšuje popularitu hry, ale také dlouhodobě podporuje její finanční výnosy.
In its first month Marvel Rivals reportedly made
$54.5M on Steam
$27.2M on PlayStation
$2.7M on Xbox
$100M overall, when including the Chinese NetEase servers (via Gamelook) pic.twitter.com/qq0GxFtKeB— Marvel Rivals Intel (@RivalsAssembled) January 10, 2025
Marvel Rivals navíc nabízí unikátní systém hrdinských duelů a týmových bitev, které si hráči okamžitě oblíbili. Přidáním pravidelných aktualizací, nových postav a tematických eventů NetEase zajistila, že hráči mají neustále důvod se do hry vracet. Některé postavy se navíc rychle staly favority streamerů a profesionálních hráčů, což dále přispívá k popularitě hry.
Navzdory raketovému startu stojí před vývojáři velká výzva – udržet hráčskou základnu a zajistit, aby hra neztratila na dynamice. Historie ukázala, že hry podobného ražení, jako například Overwatch, mohou velmi rychle ztratit popularitu, pokud vývojáři nenabídnou pravidelný obsah a správnou balanci.
Pokud se však NetEase podaří vyhnout těmto nástrahám, Marvel Rivals má potenciál stát se jedním z nejvýdělečnějších titulů v herní historii. S aktuálními příjmy by hra mohla ročně generovat až 11 miliard korun, což by z ní udělalo klíčový pilíř příjmů společnosti.