Přejít k hlavnímu obsahu

Riot potají zhoršil zážitek pro hráče free-to-play. Šlo o neúmyslnou změnu?

13. 1. 2025 | 15:30 League of Legends Komentář
Sezóna 2025 v League of Legends přinesla zásadní změny, ať už šlo o herní mechaniky nebo systém odměn. Riot Games na jedné straně vylepšili systém Battle Passu, na druhé straně však nepřímo ztížili život hráčům, kteří preferují free-to-play přístup. Co stojí za tímto krokem a jaké následky, o kterých se nikde nezmiňuje, to má?
Mystery Box
Mystery Box
Zdroj: Riot Games

Nový Battle Pass je obrovským lákadlem. Místo pouhých tokenů a kapslí nyní nabízí pět skinů, které lze získat za dokončení passu. Za přibližně 370 korun hráči získají obsah, který by je jinak vyšel na více než 1 200 korun. Pro platící hráče se tedy situace značně zlepšila, avšak pro ty, kteří neinvestují reálné peníze, se stal systém doslova noční můrou.

Hráči závislí na modré esenci (BE) mají nyní problém. Nový Battle Pass obsahuje pouze čtyři kapsle a 4750 BE, což při současném tempu odpovídá přibližně 24 kapslím a 28 500 BE ročně. Podle výpočtů jednoho z vývojářů, který vystupuje pod přezdívkou BarackProbama, to znamená, že free-to-play hráči získají za rok v průměru 30 šampionů.

Zní to dobře? Jenže problém nastává, když uvážíme, že většina nových šampionů stojí 6300 BE. To znamená, že hráči budou muset trávit stovky hodin pouhým grindováním, aby získali jediného šampiona. Podle odhadů by novému hráči trvalo téměř 6 let, než by odemkl všechny existující šampiony – a to nezahrnuje nově přidané.

Dříve hráči získávali modrou esenci i prostřednictvím Hextech beden, které se daly získat za úspěchy ve hře. Tyto bedny jsou nyní dostupné pouze za prémiovou měnu RP, což je další rána pro free-to-play komunitu. Navíc byly odstraněny denní výzvy na vítězství, které hráčům poskytovaly BE, a levelování už nenabízí kapsle. Hráči tak ztratili další možnosti, jak šetřit na šampiony.

Podle vývojáře Meddlera neměl být přístup k modré esenci záměrně ztížen. „Zkoumáme, zda nedošlo k neúmyslným změnám, které komplikují získávání nových šampionů,“ uvedl v příspěvku na sociálních sítích. Nicméně některé změny, jako odstranění Hextech beden, byly jasně popsány v aktualizovaných pravidlech a jsou zjevně záměrným krokem.

Pokud Riot nenapraví tyto změny, čeká free-to-play hráče těžká budoucnost. Novým hráčům hrozí, že nebudou mít dostatek šampionů ani po letech hraní, což může výrazně snížit atraktivitu hry. Hráči vyjádřili svou nespokojenost na fórech i sociálních sítích. Zda Riot ustoupí tlaku komunity, nebo bude dál klást důraz na monetizaci, zůstává otázkou. Přeci jen, z beden totiž padají i skiny, což byl hlavní důvod, proč jej Riot přestal rozdávat.

Student, hráč a fanoušek esportové scény. Věnuji se především Valorantu a League of Legends, cizí mi ale není téměř nic. Taky pleskám španělský fotbálky v hospodách a dám si u toho dobrý pívo.