Přejít k hlavnímu obsahu

Nesouhlasíme, ale chápeme, proč si to hráči myslí, tvrdí Riot. Odhaluje aktuální data a plány na změny v sezóně

13. 1. 2025 | 20:00 League of Legends Komentář
Po dvou intenzivních dnech sběru dat zveřejnil Matt Leung-Harrison alias RiotPhroxzon, hlavní Gameplay Designer League of Legends, své první postřehy o tom, jak se hráči adaptují na novou sezónu. A čísla mluví jasně – zatímco statistiky vypadají stabilně, hráčská komunita má na aktuální herní prostředí zcela odlišný pohled.
Noté T3 boty v League of Legends
Noté T3 boty v League of Legends
Zdroj: Riot Games/Game Boost

V porovnání s předchozí sezónou se winrate u klíčových momentů hry téměř nezměnilo. Navíc herní časy zůstávají podobné – u průměrného zápasu to je 30 minut. Přestože objektivy jako draci, Rift Herald nebo vnitřní věže mají konzistentní vliv na hru, Riot zdůrazňuje, že tato data je třeba interpretovat s ohledem na běžné herní mechaniky: „Pokud bychom ze hry odstranili všechny epické objektivy, pravděpodobně bychom stále viděli 70% šanci na výhru týmu, který má výhodu po 20 minutách,“ uvedl RiotPhroxzon.

Podle dat není „snowball efekt“ výraznější než v předchozí sezóně. Riot dokonce implementoval několik opatření ke snížení efektu, například odstranění gold bonusu za First Blood a věž nebo zavedení early homeguardů. Hráči však mají pocit, že je snowballing vyšší. Tento dojem může být způsoben viditelností nového systému Feats of Strength, který zvýrazňuje důležitost raných objektivů.

„Je těžké bojovat proti tomu, jak se hráči cítí,“ přiznal RiotPhroxzon. Zatímco některé T3 Boty se zdají být na hranici efektivity za cenu 750 zlata, Riot je dále nerfovat nebude. Spíše se zaměřuje na nalezení rovnováhy mezi daty a hráčskými pocity: „Hráči si obecně myslí, že tyto věci jsou extrémně přehnané. Postoj, se kterým nesouhlasíme, ale chápeme, proč si to hráči myslí,“ dodal.

Jednou z největších výzev je First Blood. Navzdory solidním číslům je její vliv na herní dynamiku příliš vysoký a Riot přiznává, že tuto mechaniku měl změnit už před vydáním sezóny. „Upřímně, udělali jsme chybu. Uznáváme ji, poučíme se z ní a příště to zvládneme lépe,“ slíbil RiotPhroxzon. Změny pro First Blood by mohly přijít už ve verzi 15.2 nebo 15.3, a to tak, aby herní systém více odpovídal vizi Riot Games: vytvořit vyrovnané a napínavé herní stavy.

Student, hráč a fanoušek esportové scény. Věnuji se především Valorantu a League of Legends, cizí mi ale není téměř nic. Taky pleskám španělský fotbálky v hospodách a dám si u toho dobrý pívo.