Riot po kritice otevřeně přiznal, že změny měly závažné nedostatky. „Zásadně jsme to pokazili,“ uvedla společnost ve svém prohlášení a zavázala se zvýšit příjmy Blue Essence napříč všemi úrovněmi hráčů. Přestože nový systém přinesl zlepšení pro příležitostné hráče, hardcore komunita zaznamenala pokles příjmů až o 75 %.
Riot slíbil, že s příchodem Battle Passu Aktu 2 se příjmy zvýší o 22 % ve srovnání s původním systémem před změnami. Tyto úpravy se dotknou nejen příležitostných hráčů, ale i těch, kteří hře věnují stovky hodin. Původní záměr Riotu byl zjednodušit odměnový systém tak, aby BE příjmy zůstaly na stejné nebo lepší úrovni. Nový model měl podpořit především nováčky a příležitostné hráče, zatímco ti zkušení měli přechodem na Battle Pass zaznamenat minimální ztráty.
Realita však byla jiná. Hráči si všimli, že získat dostatek BE na odemčení jednoho šampiona by mohlo zabrat až 882 hodin hraní. Dříve hráči získávali šampiony prostřednictvím náhodných kapslí, které bylo možné proměnit v BE nebo přímo odemknout. Tento systém byl nahrazen Battle Passem, jehož odměny byly výrazně podhodnoceny.
Jaké změny Riot chystá?
- Zvýšení BE odměn: Počet BE získaných z milníků se zvýší z 4 750 na 9 000. Navíc se opakující milníky Epilogu navýší z 50 na 750 BE.
- Jednorázová kompenzace: Hráči obdrží 4 250 BE prostřednictvím jednoduché mise, která bude dostupná od patche 25.S1.3.
- Zlepšení Champion Kapsle: Poslední kapsle v Battle Passu bude nahrazena Glorious Champion Capsule s vyšší hodnotou.
- Rychlejší postup na úroveň 30: Zkušenosti potřebné k dosažení této mety budou zvýšeny o 40 %, což zrychlí přístup do hodnocených her.
Riot uznal, že k problému došlo kvůli chybám ve výpočtech a špatné komunikaci. „Při zpětném pohledu jsme nezohlednili bonusy za první výhru dne a další faktory,“ uvedla společnost. Riot se zavázal nejen k nápravě těchto chyb, ale i k přijetí opatření, která zabrání opakování podobných problémů v budoucnu.