Ačkoli minimální plat stanovený Riot Games činí 1 515 360 Kč ročně, průměrný hráč v LEC si v roce 2025 vydělá přibližně 6 milionů Kč. Tento údaj však zahrnuje značné rozdíly. Zatímco několik hvězd, jako Rasmus „Caps“ Winther, Steven „Hans Sama“ Liv či náš Marek „Humanoid“ Brázda, patří mezi nejlépe placené hráče, většina ostatních hráčů vydělává pod průměrem. Medián platů, který lépe reflektuje situaci většiny hráčů, je totiž odhadován na lehce přes 4 miliony Kč.
Caps, který již dva roky drží titul nejlépe placeného hráče LEC, zůstává na vrcholu i v roce 2025. Mezi dalšími top výdělky figuruje také český midlaner Humanoid, jenž si drží místo mezi elitou. Kromě nich do první pětky patří i Elyoya, Larssen a Hans Sama. Nejvyšší platy tak stále náleží hráčům na midlane, což reflektuje globální trend.
Za poklesem průměrných platů o 11 % oproti roku 2024 stojí především tržní korekce po tzv. „esportové bublině“. Organizace během vrcholu investičního šílenství v roce 2021 utrácely výrazně nad své možnosti. Zavedení finančních regulací (SFR) od Riot Games v roce 2024 však přináší větší kontrolu nad výdaji týmů. Pravidlo stanovuje, že týmy, které překročí rozpočet 50 512 000 Kč, musí platit pokutu až 100 % z nadměrných výdajů.
G2 Esports, dlouhodobě jeden z nejsilnějších týmů LEC, drží prvenství v investicích do hráčských platů. Na druhém a třetím místě následují Fnatic a Movistar KOI. Zajímavostí je, že Karmine Corp, ještě nedávno nejskromnější tým v lize, se letos vyšplhal na sedmou příčku. Naopak týmy jako SK Gaming a Team Heretics své rozpočty výrazně snížily.
Jak trh stabilizuje, platy nových hráčů klesají, přičemž nováčci v roce 2025 vydělávají průměrně 3 miliony Kč ročně. To je však kompenzováno postupným růstem platů zkušených veteránů. Organizace navíc často nabízejí delší kontrakty s nižším ročním platem, aby zajistily finanční udržitelnost.
Pokud se League of Legends esportu podaří přilákat více fanoušků, platy by mohly znovu růst. Tento růst však již bude mnohem opatrnější a udržitelnější, než jaký jsme zažili během „esportové bubliny“. Pomoci by mohlo i potenciální sponzorství například s gambling společnostmi.