- True damage nyní profituje z efektů zvyšujících poškození. Dosud byly zdroje true damage v tomto ohledu nekonzistentní.
- Pet a smite poškození zůstává výjimkou. Tyto zdroje true damage změny neovlivní.
- True damage stále nebude ovlivněn debuffy, což znamená, že například efekty oslabující příchozí poškození jej nebudou redukovat.
Změny mají za cíl vrátit true damage do hry jako smysluplnou volbu, ať už prostřednictvím šampionských schopností, itemů nebo run. True damage je jedním ze tří typů poškození v League of Legends, ale je nejvzácnější. Jeho hlavní výhodou je ignorování všech statistik snižujících poškození, jako je brnění a odolnost vůči magii. To z něj činí ideální nástroj proti tankům a postavám se silnými defenzivními buildy.
Zajímavostí je, že true damage nelze redukovat ani zesilovat debuffy nebo amplifikátory příchozího poškození, což znamená, že zůstává konzistentním zdrojem spolehlivého poškození. Nicméně i true damage má své limity – může být blokován štíty, parried efekty nebo se jeho efektivita snižuje při vysokém množství nasbíraného zdraví soupeře.
Se změnami přichází příležitost pro šampiony, kteří využívají true damage, jako jsou například Vayne, Fiora nebo Darius. Riot Games touto úpravou otevírá prostor pro více variací v kompozicích týmů, a hráči tak mohou očekávat zajímavější zápasy, kde tanci již nebudou neporazitelné pevnosti. Všichni jsme určitě narazili na jednoho nezabitelného Maokaie ve svém rankedu, tomu by ale mohl být konečně konec.
True Damage changes:
- All* sources of true damage are increased by damage amp effects now
- Previously various sources of true damage were inconsistently amped
- Still unaffected by debuffs
- Only exceptions are pet and smite damage pic.twitter.com/pKNcAzboiy— Spideraxe (@Spideraxe30) January 25, 2025