Pozn. redakce: Údaje o sledovanosti z čínských platforem nelze ověřit kvůli nespolehlivosti hlášených statistik a nedostatku transparentnosti, pokud jde o způsob jejich výpočtu.
1. místo: League of Legends
League of Legends znovu dokázalo, proč je dlouhodobě považováno za nejpopulárnější esportovou hru světa. Sledovanost meziročně vzrostla o 27 %, což svědčí o neustále rostoucí globální popularitě. Světový šampionát přilákal rekordní počet diváků napříč různými kanály a jazyky. Finále sledovalo téměř 7 milionů diváků, Riot ale později dodal ještě statistiku čínských fanoušků, která přesáhla 50 milionů. Korejská LCK si udržela pozici silného pilíře – jarní sezóna zaznamenala historické maximum s více než 2,5 miliony diváků.
2. místo: Mobile Legends: Bang Bang
Na druhém místě je asijský fenomén MLBB, které si s jistotou udrželo své druhé místo z minulého roku. Hlavní zásluhu na tomto úspěchu mají fanoušci z jihovýchodní Asie. Čtrnáctá sezóna soutěže MPL Indonesia se stala nejsledovanějším regionálním turnajem mimo světový šampionát, s rekordními 4 miliony diváků ve svém peaku. Na rozdíl od ostatních titulů jde opravdu o čistě mobilní záležitost. Indonéské publikum nadále roste a MLBB vede esportový průmysl do těchto vzrušujících a rychle se rozvíjejících regionů.
3. místo: Counter-Strike 2
Counter-Strike 2, navazující na úspěch svého předchůdce, zaujal v žebříčku sledovanosti třetí příčku a stále jde o nejpopulárnější střílečku na esportovém poli. Sledovanost zaznamenala ve srovnání s minulým rokem výrazný nárůst, který byl z velké části způsoben tím, že se v minulém roce uskutečnily dva Majory namísto jednoho v předchozí sezóně. PGL Major v Kodani ani šanghajský PWE Major sice nepokořil historické rekordy, ale turnaj v Číně otevřel dveře k novému trhu, což by mohlo být pro budoucnost hry klíčové.
4. místo: VALORANT
V přelomovém roce VALORANT konečně poskočil na čtvrtou příčku. Největší zásluhu na tom má Masters turnaj v Madridu, jehož finále sledovalo rekordních 1 687 848 diváků. Velkou zásluhu na tom však má fakt, že finále hráli Sentinels, nejpopulárnější tým na scéně. Riot navíc rozšířil regionální ligy, což přineslo stabilnější a dlouhodobější sledovanost. Zatímco dříve VALORANT těžil hlavně z brazilské základny, v roce 2024 se stal globálně oblíbenějším. Pokud bude takový trend pokračovat, mohl by brzy ohrozit Counter-Strike na třetí příčce.
5. místo: Dota 2
Dota 2 čelí náročnému období. Valve ukončilo Dota Pro Circuit, což způsobilo plný přechod na turnaje třetích stran. Mírný pokles sledovanosti ale zároveň otevřel dveře kreativnějšímu přístupu k organizaci turnajů. The International 2024 byl stále jedním z největších turnajů roku, přestože nenaplnil rekordy z minulých let. Místo toho ale začaly zářit menší turnaje pořádané nezávislými organizátory, jež oslovily více regionálních komunit. Velkou roli stále hraje oddaná komunita, která se nepřestává zajímat o nové příležitosti a formáty.