
Následkem neúspěšného období bylo údajně propuštěno „několik desítek“ vývojářů, a to bez ohledu na jejich zkušenosti. Mezi prvními, kdo oznámili svůj odchod, byl hlavní scénárista Trick Weekes a narativní editor Ryan Cormier. Zaměstnanci, kteří ve studiu zůstali, však mají strach, že další vlna škrtů je nevyhnutelná.
Po neuspokojivých výsledcích The Veilguard se BioWare rozhodlo přesunout veškeré úsilí na nový díl Mass Effectu. Generální manažer Gary McKay v blogovém příspěvku uvedl, že studio „se mění, aby splnilo nejvyšší standardy kvality“. Jinými slovy – BioWare si nemůže dovolit další komerční selhání.
McKay tvrdí, že BioWare se v rámci restrukturalizace stává „agilnějším a zaměřeným studiem, které vytváří nezapomenutelné RPG“. Přesto slova o přesunu zaměstnanců do jiných týmů EA jsou přinejmenším podezřelá. Pokud by skutečně byli všichni přeřazeni, proč by tak mnoho lidí veřejně oznamovalo svůj odchod?
Další díl Mass Effectu byl poprvé veřejnosti oznámen už v roce 2020, ale nyní nabírá plné obrátky. Podle vedení pracuje na hře klíčový tým včetně veteránů série. Přesto je vývoj stále na počátku a není jasné, kdy se hra dostane na trh. Po propadácích jako Anthem a Mass Effect: Andromeda je nová hra z této slavné sci-fi ságy možná poslední šancí BioWare, jak se zachránit před dalšími propouštěními či úplnou změnou směru pod EA.