Přejít k hlavnímu obsahu

Je to nudné a frustrující, stěžují si hráči. Ničí triple support meta Marvel Rivals?

5. 2. 2025 | 15:00 Marvel Rivals Komentář
Marvel Rivals se momentálně potýká s problémem, který rozčiluje komunitu. Hráči se čím dál hlasitěji ozývají s požadavky na nerfy týkající se „triple support mety“, protože dělá zápasy až příliš dlouhé a frustrující. Připomíná nechvalně proslulou GOATS metu z Overwatche, kde se eliminace stávaly často nemožné.
Luna Snow z Marvel Rivals
Luna Snow z Marvel Rivals
Zdroj: Marvel / NetEase Games

Vybalancovaná kompozice „2-2-2“ není zdaleka jedinou možností, jak hrát Marvel Marvel Rivals a jak ukazuje dnešní meta ohledně Strategistů. Co vůbec triple support meta znamená? Jedná se o týmovou kompozici zahrnující 3 podporující postavy, které umožňují týmu víceméně „pozastavit“ hru v klíčových momentech. Disponují totiž „invincible“ ultimátkami, které dokáží snadno neutralizovat hrozby soupeře.

Jakmile začne boj, triple support týmy si díky střídavému používání těchto schopností vytvářejí několik bezpečných oken, zatímco nepřítel může jen bezmocně přihlížet. Kombinace léčivých schopností, užitečných efektů a silných ultimátek způsobuje, že bitvy se mění v nekonečnou přetahovanou. Pokud se jedna z postav objeví mezi bany, stále existují náhradní, což udržuje tuto strategii nadále životaschopnou.

3 supports is so boring to play against.
byu/TONNNNNNNNNN inmarvelrivals

Nejvíc na ni doplácí vyšší ranky, kde se taktika zrodila poprvé a odkud ji všichni kopírují. V Grandmasteru a Diamondu je triple support velmi populární volbou a spousta hráčů tvrdí, že je bez jejího využití stále těžší a těžší vyhrávat zápasy. Platinum a Gold ranky se už s novou technikou také setkávají, ale ne každá hra je jimi nutně ovlivněná. Někteří hráči se jí brání, jiní ji testují. Proč je triple support tak efektivní na high elu?

Ultimátky DPS hrdinů se sice nabíjejí často rychleji, ale bez možnosti prorazit „pause buttony“ postav na roli Strategistů se jejich efekt vytrácí. Tým se třemi supporty si může každou bitvu rozfázovat podle potřeby. Na nejvyšších úrovních rozhoduje koordinace a hra kolem ultimátek, kde jedna chybějící může rozhodnout hru. Jenže když má soupeř v rukávu více způsobů negace poškození, často se nedá najít adekvátní odpověď.

Kromě ultimatního „pauznutí“ hry mají supporti neboli Strategisté silné léčivé schopnosti a defenzivní utility pro udržení svého týmu naživu. Místo akčních soubojů jsou zápasy natažené do nekonečných potyček. Ironií je, že triple support meta není problémem na nižších úrovních hry. Naopak, zde se stává toxickým fenoménem. Hráči slepě kopírují strategii bez jejího pochopení, což často vede spíše k nevýhodě.

Jak je zřejmé z diskuzí kolem této problematiky, tak zatímco na vyšších úrovních hráči dokáží efektivně lákat soupeřovy ultimátky a koordinovat správně ty svoje, na nižším ranku často platí „začne fight, všichni popnou ultiny a nic se nestane“. Ve skutečnosti ale ani triple support na nejvyšší úrovni nemá obecně vyšší winrate než klasické „2-2-2“ složení. I když hráči tento styl hry nenávidí, pořád není neporazitelný.

Vášnivý hráč a fanoušek esportové scény. Na PLAYzone tvořím čtvrtým rokem. Taky pleskám španělský fotbálky v hospodách a dám si u toho dobrý pívo.